Menu

Bespaar kosten door middel van outsourcing

Als ondernemer altijd en overal op de hoogte met Places Nieuws

Accounting

Bespaar kosten door middel van outsourcing

Bespaar kosten door middel van outsourcing

Outsourcing is een trend die steeds vaker bij bedrijven te zien is: het doel is vooral het besparen van kosten. Outsourcing wordt vooral toegepast bij het onderhouden van contact met klanten. Een erg belangrijk deel van de communicatie, de klanten houden uw bedrijf als het ware draaiende. Places vertelt u in deze blog graag wat outsourcing precies inhoudt, wat de voordelen er van zijn en in wat voor vormen het voorkomt. Daarnaast laten we u ook kennis maken onze eigen outsourcingdienst, zodat u gelijk kunt zien hoe outsourcing werkt.

Wat is outsourcing precies?

"An agreement in which the outsourcing firm delegates (part of) the activities that the firm used to perform internally to another company, which is the outsourcing provider." Zo luidt de definitie van Outsourcing volgens Gilley en Rasheet (2000) en McCarthy en Anagnostou (2004). Dit betekent dat u bij outsourcing een activiteit die u voorheen zelf uitvoerde, uitbesteedt aan een ander extern bedrijf. Dit externe bedrijf is in de meeste gevallen gespecialiseerd in de uitbestede activiteit. Een voorbeeld: klantencontact wordt uitbesteedt aan een callcenter dat dagelijks veel telefoontjes aanneemt.

De voordelen van outsourcing

Het uitbesteden van activiteiten lijkt misschien wat eng, omdat u niet alle touwtjes zelf in handen heeft. Toch hoeft u zich geen zorgen te maken, de activiteit uitgevoerd door het gespecialiseerde externe bedrijf blijft altijd voor u inzichtelijk. Door de tijd die u bespaart, bespaart u daarnaast ook kosten, waardoor er ruimte is voor ontwikkeling op andere gebieden. Met outsourcing krijgt u toegang tot kwaliteiten die niet intern aanwezig zijn en houdt u tijd over voor andere belangrijke taken die binnen uw bedrijf uitgevoerd moeten worden.

Near-shore en off-shore

Er zijn twee verschillende soorten outsourcing: near-shore en off-shore. Bij near-shore outsourcing wordt de activiteit overgenomen door een bedrijf binnen het eigen land of binnen de eigen regio. Bij off-shore vindt de outsourcing buiten het eigenland of buiten de eigen regio plaats. De ervaring laat zien dat near-shore outsourcing zorgt voor een betere loyaliteit en tevredenheid. Dit heeft vooral te maken met empathie en communicatie. Door een verschil in normen, waarden en dialecten kunnen er nog wel eens misverstanden ontstaan bij off-shore, die bij near-shore outsourcing snel zullen voorkomen.

Places antwoordservice

Bij Places kunt u uw klantencontact (gedeeltelijk) uitbesteden. De telefoon wordt door onze medewerkers opgenomen zoals u wenst. Zij noteren vragen of opmerkingen van klanten, zodat u hier een notificatie van krijgt die u ten alle tijden kunt openen. Ook kunt u er voor kiezen om de klant bij dringende situaties met u te laten doorverbinden. U kunt er ook voor kiezen om de telefoon alleen door ons op te laten nemen wanneer u zelf niet in de gelegenheid bent. Met onze antwoordservice vergroot u niet alleen het serviceniveau van uw bedrijf, maar zorgt u er ook voor dat potentiële klanten niet verloren gaan.

Bent u nieuwsgierig naar onze outsourcingdienst? Bel dan 024 - 2031007 voor een voorbeeldgesprek. Voor meer informatie en vrijblijvend advies zijn wij te bereiken via het nummer 024 - 3506953.

Reacties



Even geduld alstublieft...