Menu

Online aankopen groeien sterk dankzij Sinterklaas

Als ondernemer altijd en overal op de hoogte met Places Nieuws

Webshop

Online aankopen groeien sterk dankzij Sinterklaas

Online aankopen groeien sterk dankzij Sinterklaas

Webshops zien in de sinterklaastijd een flinke stijging in aankopen. In de afgelopen vijf weken hebben consumenten gemiddeld voor een totaalbedrag van 385,1 miljoen euro online producten gekocht. Dat meldt Thuiswinkel.org. Nederlandse consumenten gaven dit jaar in een normale week gemiddeld 231 miljoen euro uit op webshops.

Dank u Sinterklaasje

De goedheiligman brengt dit jaar niet alleen cadeautjes mee voor de kinderen, ook de grote mensen met de grote bedrijven mogen meegenieten met nieuwe aanwinsten.

Tussen 1 november en 5 december wordt er een weekomzet geboekt van 302,6 miljoen euro bij webshops, 31 procent meer dan in een normale week. De online bestedingen in aanloop van Sinterklaas bedragen 358,1 miljoen euro, dat is 26 procent meer dan in 2016.

Miljardenomzet

Wanneer de reguliere omzet en de extra sinterklaasbestedingen van de vijf weken voor Sinterklaas worden opgeteld bij elkaar, dan komt er een totale omzet van 1,51 miljard euro uit. Deze totale omzet is gegroeid met 19% ten opzichte van vorig jaar.

Koopevents

Steeds eerder begint de Nederlandse consument met het doen van zijn feestdagenaankopen, zo meldt Thuiswinkel.org. Dat komt mede omdat er een aantal nieuwe koopevents zijn die vanaf half november de aankopen voor de feestdagen aanwakkeren. Een toenemend aantal webshops doet eind november bijvoorbeeld mee aan Black Friday en Cyber Monday, de dag na het Black Fridayweekend die speciaal voor webshops is bedoeld.

Een nieuw koopevent dat dit jaar werd gehouden was Singles Day op 11 november. Deze Singles Day is afkomstig uit China en is populair bij Chinese jongeren die vieren dat ze single zijn. De Chinese webshop Ali Express viert bijvoorbeeld al jaren Singles Day.

Foto: Pixabay

Reacties



Even geduld alstublieft...