Menu
024 – 3555 299(24/7 bereikbaar)Bel nu

Welke informatie is onmisbaar op uw bedrijfswebsite en hoe houdt u bezoekers vast?



Welke informatie is onmisbaar op uw bedrijfswebsite en hoe houdt u bezoekers

Iedereen lijkt tegenwoordig een website te hebben. Ook als ondernemer kunt u zeker niet zonder, omdat dit medium vaak het eerste contactpunt is tussen u en uw (potentiële) klant. Om deze klant binnen te halen is het handig om deze zo goed mogelijk door de website heen te loodsen. Welke onderdelen kunnen dan zeker niet missen?

Basisinformatie op uw pagina"s

De meeste websites hebben pagina"s waar contactinformatie op staat. Hierin staat een adres, telefoonnummer, e-mailadres, soms ook Kamer van Koophandel-nummer en btw-nummer (afhankelijk van diensten en producten). Bedrijven met meerdere afdelingen kunnen hier duidelijk weergeven voor welke diensten welk telefoonnummer of adres gebruikt kan worden. Verder wordt er soms gebruik gemaakt van een Google Maps-applicatie die met een pin aangeeft waar het bedrijf zit, zodat de klant meteen ziet waar hij of zij moet zijn.

Een tarievenpagina kan ook niet ontbreken, omdat klanten hiermee u en de concurrent kunnen vergelijken. Wanneer u juist meer exclusiviteit wilt uitstralen en erop vertrouwt dat de klant toch wel voor u kiest, kunt u deze achterwege laten en vervangen door een pagina met de diensten die u aanbiedt. Verder is een pagina die vertelt over uw bedrijf soms een verstandige keuze. Vooral wanneer uw naam niet direct prijsgeeft wat u doet, is een "over ons" pagina onmisbaar. Hierin kunt u direct een verkooppraatje houden om uw bedrijf als beste uit de verf te laten komen.

Weergave van navigatie

De indeling van uw website kan ook van invloed zijn op het gemak waarmee de klant door de website gaat. Het eerste navigatiemenu staat bij de top 20 meest bezochte websites vaak bovenaan. Hier kunt u dan de kopjes "Contact", "Tarieven" en "Over ons" plaatsen, het tweede navigatiemenu wordt over het algemeen altijd links geplaatst. Hier kunt u denken aan subcategorieën als "Missie en Visie" en "Oprichting" onder het kopje "Over ons".

Niet alleen de weergave van de menu"s, maar ook het profileren van uw bedrijf op de website is van groot belang. Potentiële klanten beslissen namelijk in korte tijd of ze op uw website blijven of niet. Hierom is het van belang dat bij aankomst op de website meteen duidelijk is in welke branche uw bedrijf zit, wat u te bieden heeft, wat juist uw bedrijf bijzonder maakt en wat uw website verder nog te bieden heeft. Dit laatste kan door het duidelijk weergeven van de kopjes in het menu.

Het maken van een website hoeft helemaal niet tijdrovend te zijn. Als de basis staat, dan kunt u vanuit daar verdere stappen zetten om de website stapje voor stapje te verbeteren.

Foto: Flickr


Delen:



Reacties