Menu
024 – 3555 299(24/7 bereikbaar)Bel nu

Nederlandse bouwmarkten goed vindbaar via eigen website



Nederlandse bouwmarkten goed vindbaar via eigen website

De bouwvak staat weer voor de deur en dat betekent dat veel bouwbedrijven hun werk tijdelijk neerleggen. Maar dat hoeft de consument er niet van te weerhouden om zelf te gaan klussen. De bouwmarkten zijn vaak wel geopend tijdens deze periode en kunnen klanten van alle benodigde materialen voorzien. Consumenten verwachten daarnaast steeds vaker dat producten thuis geleverd kunnen worden en willen daarom wellicht dat bouwmaterialen online besteld kunnen worden en thuis worden afgeleverd. Telefoonboek.nl onderzocht daarom het aantal werkende websites van Nederlandse bouwmarkten.

Onderzoek

2.514 bouwmarkten die geregistreerd staan bij Telefoonboek.nl werden onderzocht op een werkende website. Bedrijven met een URL, maar zonder werkende website werden in dit onderzoek als 'niet werkend' beschouwd. In totaal bleek bij 1.606 bouwmarkten sprake te zijn van een werkende website, hetgeen neerkomt op 63,9%. Hoewel dit een ruime meerderheid is, lijkt er voor de overige 36,1% nog ruimte voor verbetering. Voornamelijk voor de kleinere bouwmarkten kan het hebben van een bedrijfswebsite meer nieuwe klanten aantrekken.

Responsive

Daarnaast zijn bouwmarkten met een werkende website getest op het hebben van een responsive design. Een responsive design behoudt de gebruiksvriendelijkheid en leesbaarheid, ongeacht het apparaat dat in gebruik is. De website beweegt namelijk automatisch mee met de schermgrootte van desktop, mobiel of tablet waardoor de website naar behoren blijft werken. Het hebben van een responsive website biedt vele voordelen waaronder verbetering van online vindbaarheid en daarmee de mogelijkheid om te stijgen in de Google ranking. Ook het testen op een responsive design leverde goede resultaten op. Zo bleek 98% van de bouwmarkten niet alleen een werkende, maar ook een responsive website te hebben.

Goede ontwikkelingen

Goede ontwikkelingen denkt Ronny Oonk, manager van Places Websites. "Het lijkt erop dat bouwmarkten zich bewust zijn van de digitale ontwikkelingen en de kansen die daarbij komen kijken. Hoewel het offline verkopen van bouwmaterialen belangrijk blijft, is het goed dat steeds meer bouwmarkten ook online producten aanbieden. Voorbeelden van bedrijven die hier goed op inspelen zijn bouwmarkten als Gamma en Praxis die via een webshop bouwmaterialen verkopen."


Delen:



Reacties