Menu
024 – 3555 299(24/7 bereikbaar)Bel nu

Groot deel websites brouwerijen niet responsive



Groot deel websites brouwerijen niet responsive

Nederland raakt steeds meer in de ban van speciaalbier. Steeds meer consumenten stappen af van het 'veilige' pilsje en experimenteren met meerdere soorten. Ook de brouwers blijven vernieuwen; bovendien schieten de nieuwe microbrouwerijen als paddenstoelen uit de grond. Nederland streefde België in 2015 al voorbij in het aantal brouwerijen. Inmiddels zijn er meer dan 1300 brouwerijen in Nederland. Bier, en vooral het nieuwe 'Kraftbeer' is hip and happening. Maar hoe kun je je als brouwer nog onderscheiden, met zo'n groot aanbod op de biermarkt? Met een goede website kom je al een heel eind, denken wij bij Telefoonboek.nl. Daarom onderzochten we de webbeveiliging en mobielvriendelijkheid van deze websites.

Beveiliging

Van de 68 onderzochte websites in de categorie 'Bierbrouwer' bezitten er maar 5 een SSL-certificaat. Dat betekent dat 63 websites niet beveiligd zijn door middel van https, hetgeen neerkomt op ongeveer 76,9%. In deze gevallen kan het zo zijn dat een gedeelte van de website waar met persoonsgegevens wordt gehandeld zich wel achter een (vaak externe) beveiligde verbinding bevindt. De hoofdwebsites daarvan zijn echter nog niet in het bezit van een SSL-certificaat. Gegevens die daar worden ingevuld zijn daardoor nog altijd niet beveiligd.

Responsive

Ook zijn de websites getest op responsiveness. Responsiveness houdt in dat de website meebeweegt met het apparaat waarop deze getoond wordt. Zo is deze dus altijd goed leesbaar en bruikbaar ongeacht het apparaat waarop deze bekeken wordt, zoals op de smartphone. Bij 20% van de 68 brouwerijen werd een responsive website gevonden. Dat betekent dat 80% van de websites van bierbrouwers aan bruikbaarheid en leesbaarheid inboet als deze bekeken worden op mobiel of tablet.

Partijen

Om je producten ook optimaal te kunnen tonen op mobiel en tablet, is een meebewegende responsive website erg belangrijk. Dat denkt Ronny Oonk, manager van Places Websites en onderzoeker van Telefoonboek.nl. "Vooral microbrouwerijen spreken een relatief jong publiek aan, het aantal bezoeken op smartphones en tablet zal dus waarschijnlijk alleen maar blijven stijgen. Ook kan een goede webbeveiliging bijdragen aan een professionele en betrouwbare uitstraling."


Delen:



Reacties