Menu

86% taxibedrijven heeft nog geen website



86% taxibedrijven heeft nog geen website

In veel branches hebben bedrijven al door dat het onderhouden van een goede en overzichtelijke website kan bijdragen aan een grotere online vindbaarheid. Ook wanneer de core-business van een bedrijf niet op het internet gericht is, kan een simpele website met een beschrijving van de zaak en belangrijke contactgegevens al een hoop extra klanten opleveren. Dit geldt ook voor taxibedrijven: hoewel hun zaken zich vooral op de weg afspelen, kunnen klanten via een website makkelijker hun weg naar de taxi vinden. Maar hebben de ondernemers in deze branche dat eigenlijk wel door? Telefoonboek.nl dook in haar database en zocht uit hoeveel taxibedrijven een website hebben.

Onderzoek

In de database van Telefoonboek.nl staan 9060 bedrijven geregistreerd in de categorie "Taxi". Bij deze bedrijven werd gekeken hoeveel er een werkende website bezitten. Bij 1213 bedrijven werd er een website gevonden, hetgeen neerkomt op slechts 13,4%. Dat wil zeggen dat 86,6% van de taxibedrijven geen werkende website heeft.

Responsive

De 1213 taxibedrijven die wél een website hebben, zijn vervolgens getest op responsiveness. Responsiveness houdt in dat de website meebeweegt met het apparaat waarop deze getoond wordt. Zo is deze dus altijd goed leesbaar en bruikbaar ongeacht het apparaat waarop deze bekeken wordt, zoals op de smartphone. Bij 53,5% van de 1213 bedrijven werd een responsive website gevonden. Dat betekent dat bijna de helft van de websites van taxibedrijven aan bruikbaarheid en leesbaarheid inboet als deze bekeken wordt op mobiel.

Potentiële klanten

Het lage aantal websites bij taxibedrijven valt goed te verklaren denk Ronny Oonk, manager van Places Websites en onderzoeker van Telefoonboek.nl: "In de taxibranche zijn er veel bedrijfjes die maar uit één of enkele personen bestaan. Wat zij echter niet beseffen is dat een simpele website de vindbaarheid bij potentiële klanten kan vergroten. Ook is het belangrijk dat deze websites goed te gebruiken zijn op de mobiele telefoon, aangezien klanten in veel gevallen via de smartphone naar een taxi zoeken." Het aanschaffen en onderhouden van een website hoeft bovendien geen moeilijke of dure bezigheid te zijn, denkt Ronny: "Een bedrijf hoeft niet bedreven te zijn in het hosten van een website. Deze kunnen zij ook voor een appel en een ei laten maken."


Delen:



Reacties


Zoeken
Zoek