Menu

61,7% slagers heeft geen werkende website



61,7% slagers heeft geen werkende website

De klassieke slager heeft het tegenwoordig niet makkelijk. Niet alleen wordt een groot deel van het vlees tegenwoordig gemakkelijk in de supermarkt verkocht, ook is er de afgelopen paar jaar een trend in opkomst om minder vlees te eten. Bezoekers van slagerijen zijn voornamelijk nog 50-plussers. Zij verkiezen de slager boven de supermarkt omdat het vlees een betere structuur, smaak en versheid garandeert. En vaak omdat de slager een vertrouwd gezicht is in hun stad of dorp. De gemiddelde slager zal moeten meegaan met de trend om een nieuwe doelgroep aan te boren; daarin zou het aanbieden van biologisch vlees een rol kunnen spelen, maar ook een digitalisering van zaken zou daarbij kunnen helpen. Daarom zocht Telefoonboek.nl uit hoeveel slagerijen er een website bezitten.

Onderzoek

In totaal werden er 2516 slagers uit de database van Telefoonboek.nl onderzocht. Bij deze zaken werd gekeken hoeveel er een werkende website bezitten; URL's zonder werkende pagina worden niet meegeteld als werkend. Bij 963 slagerijen werd er een werkende website gevonden, hetgeen neerkomt op 38,3% Dat wil zeggen dat 61,7% van de onderzochte zaken, zo'n 1553 gevallen, geen werkende website heeft. Hierbij wordt er soms wel een URL gevonden, maar werkt de site niet naar behoren.

Responsive

De 963 slagerijen die wél een website hebben, zijn vervolgens getest op responsiveness. Responsiveness houdt in dat de website meebeweegt met het apparaat waarop deze getoond wordt. Zo is deze dus altijd goed leesbaar en bruikbaar ongeacht het apparaat waarop deze bekeken wordt, zoals op de smartphone. Bij 45,7% van de onderzochte zaken werd een responsive website gevonden. Dat betekent dat bij 54,3% van de slagerijen de website aan bruikbaarheid en leesbaarheid inboet als deze bekeken wordt op mobiel of tablet.

Producten

Een simpele, maar overzichtelijke website zou bij kunnen dragen aan de stap naar een grotere klantenbase. Dat denkt Ronny Oonk, manager van Places Websites en onderzoeker van Telefoonboek.nl: "Een website vergoot onder andere de vindbaarheid in zoekmachines, maar het is ook een online visitekaartje voor je bedrijf. Bovendien kun je bezoekers een indruk geven van het, al dan niet biologische, assortiment."


Delen:



Reacties


Zoeken
Zoek