Menu

54% bakkers heeft geen website



54% bakkers heeft geen website

Natuurlijk kunt u voor uw dagelijkse broodbehoeften gewoon bij de supermarkt terecht, maar voor de échte ambachtelijke smaakervaring gaat u natuurlijk naar de bakker. Ook in deze branche komt de vraag steeds meer naar voren om online te kunnen bestellen, zeker voor grote afnames. In hoeverre gaan bakkers al in deze ontwikkeling mee; hebben zij überhaupt een website? Dat zocht Telefoonboek.nl uit.

Onderzoek

In totaal werden er 4487 bakkers uit de database van Telefoonboek.nl onderzocht. Bij deze winkels werd gekeken hoeveel er een werkende website bezitten; URL's zonder werkende pagina worden niet meegeteld als werkend. Bij 1710 bakkers werd er een werkende website gevonden, hetgeen neerkomt op 38,1%. Dat wil zeggen dat 61,9% van de onderzochte bakkerijen, zo'n 2777 gevallen, geen werkende website heeft. Hierbij wordt er soms wel een URL gevonden, maar werkt de site niet naar behoren.

Responsive

De 1710 bakkers die wél een website hebben, zijn vervolgens getest op responsiveness. Responsiveness houdt in dat de website meebeweegt met het apparaat waarop deze getoond wordt. Zo is deze dus altijd goed leesbaar en bruikbaar ongeacht het apparaat waarop deze bekeken wordt, zoals op de smartphone. Bij 46% van de onderzochte bakkerijen werd een responsive website gevonden. Dat betekent dat bij 54% van de bakkers de website aan bruikbaarheid en leesbaarheid inboet als deze bekeken wordt op mobiel of tablet.

Broodnodig

"Een simpele website met alleen de broodnodige informatie kan al voor meer klandizie zorgen" weet Ronny Oonk, manager van Places Websites en onderzoeker van Telefoonboek.nl. "Het zorgt voor een grotere vindbaarheid op het web en het geeft je winkel een professionele uitstraling. Wanneer mogelijke klanten al op pad zijn, kan ook de mobielvriendelijkheid van de website hieraan bijdragen.


Delen:



Reacties