Menu
024 – 3555 299(24/7 bereikbaar)Bel nu

26,5% elektriciens heeft geen werkende website



26,5% elektriciens heeft geen werkende website

In het midden- en kleinbedrijf kan een simpele, maar overzichtelijke website al een hoop extra klanten opleveren. Het vergroot de vindbaarheid van het bedrijf in zoekmachines, geeft bezoekers een goed beeld van de geboden diensten en heeft altijd de contactgegevens van het bedrijf paraat voor potentiële klanten. Dat geldt natuurlijk ook voor elektriciens: wanneer men zonder licht zit wil men natuurlijk zo snel mogelijk de boel gerepareerd hebben, dus pakt men vaak het eerste beschikbare bedrijf in Google. Maar hebben de meeste elektriciens überhaupt wel een website? Dat zocht Telefoonboek.nl uit.

Onderzoek

In totaal werden er 8537 elektriciens uit de database van Telefoonboek.nl onderzocht. Bij deze bedrijven werd gekeken hoeveel er een werkende website bezitten; URL's zonder werkende pagina worden niet meegeteld als werkend. Bij 2266 elektriciens werd er een werkende website gevonden, hetgeen neerkomt op 26,51% Dat wil zeggen dat 74,5% van de onderzochte bedrijven, zo'n 6271 gevallen, geen werkende website heeft. Hierbij wordt er soms wel een URL gevonden, maar werkt de site niet naar behoren.

Responsive

De 2266 elektriciens die wél een website hebben, zijn vervolgens getest op responsiveness. Responsiveness houdt in dat de website meebeweegt met het apparaat waarop deze getoond wordt. Zo is deze dus altijd goed leesbaar en bruikbaar ongeacht het apparaat waarop deze bekeken wordt, zoals op de smartphone. Bij 51,4% van de onderzochte bedrijven werd een responsive website gevonden. Dat betekent dat bij 48,6% van de elektriciens de website aan bruikbaarheid en leesbaarheid inboet als deze bekeken wordt op mobiel of tablet.

Onhandig

Het niet hebben van een website is nogal onhandig voor zowel de klant als het bedrijf zelf, denkt Ronny Oonk, manager van Places Websites en onderzoeker van Telefoonboek.nl: "Zonder website wordt het voor klanten lastiger om het bedrijf te vinden. Daar loopt het bedrijf zelf ook averij mee op, omdat het op die manier klandizie misloopt."


Delen:



Reacties