Menu

Twitter onder de loep: Wat is de doelgroep en hoe adverteert u hier?



Twitter, het online microblog platform: hoe zet je het in?

Twitter, het online microblog platform met 2,8 miljoen Nederlandse gebruikers, biedt veel mogelijkheden voor u als ondernemer. Het brengt u in contact met uw zakelijke netwerk, het vergroot het bereik van uw onderneming en genereert bijvoorbeeld meer website bezoeken. Waarom moet uw onderneming een Twitter account hebben? En hoe kunt u een Twitter account het beste inzetten voor uw bedrijf? Places.nl legt het u uit in deze blog.

Waarom aanwezig op Twitter

Door Twitter onderdeel te maken van uw marketingstrategie komt u erachter wat er in uw branche afspeelt. De kracht van Twitter ligt in de real-time interactie. Bij belangrijke gebeurtenissen en live-evenementen is het erg up-to-date. U kunt ook relevante tweets vinden met de zoekfunctie en uw bereik vergroten door te communiceren met uw volgersnetwerk. Het neemt ook een deel van uw klantenservice over omdat u snel kunt beantwoorden middels een tweet. Bovendien helpt het u om in contact te komen met influencers waardoor uw netwerk uitbreidt. Deze doelen kunt u bereiken door te adverteren op Twitter.

Doelgroep

De grootste groep gebruikers op Twitter valt tussen de 15 en 39 jaar (48%). Uit onderzoek blijkt dat meer dan een miljoen gebruikers dagelijks op Twitter zitten. Bevindt uw doelgroep zich dus in het domein van de millennials en generatie X? Dan zou Twitter interessant zijn voor uw marketingstrategie. Digitieners en bamyboomers zijn minder te porren voor Twitter.

Meer volgers

Wilt u graag meer volgers op Twitter? Dit kan door van uw bedrijfsaccount een 'uitgelicht account' te maken via Twitter Ads. Volg de onderstaande stappen:

  1. Beschrijf uw account kort en overtuigend. Potentiële volgers moeten overtuigd raken van uw bijdrage aan hun tijdlijn zodat ze u gaan volgen.
  2. Bepaal uw doelgroep. Twitter geeft u de mogelijkheid om uw doelgroep te targeten op basis van categorieën zoals geslacht, locatie of overeenkomsten tussen hen en influencers in uw branche.
  3. Stem uw berichten af op uw doelgroep van stap 2.

Meer websitebezoek

Wilt u meer bezoekers op uw website? Twitter biedt u hier mogelijkheden in. Uw website is natuurlijk belangrijk voor uw leadgeneratie dus het is belangrijk dat dit goed gepromoot wordt. 'Website Card' is de adverteermogelijkheid op Twitter voor uw website. Website Cards zijn tweets waarin u direct naar uw website verwijst. In de 140 tekens die u kunt gebruiken overtuigt u Twitter om naar uw pagina te gaan. U kunt bijvoorbeeld een blog aankondigen en zorg voor een 'lees meer' als call-to-action. Hoe maakt u een Website Card? Lees dan de onderstaande stappen.

  1. Zorg dat uw Card opvallend is met goede tekst en overtuigende beelden zodat deze eruit springt op de tijdlijn van uw doelgroep.
  2. Zorg dat u kunt inzien of de advertentie u daadwerkelijk wat oplevert. Stel online conversietracking in zodat u dat makkelijk bij kunt houden.
  3. Bepaal wederom uw doelgroep op basis van interesses, trefwoorden waarmee mensen tweeten, overeenkomsten met volgers, tweets over bepaalde locaties, talen of apparaten etc.
  4. Zodra uw Website Card campagne gereed is, kunt u deze terugvinden in de tijdlijn van uw doelgroep.

Meer interactie

Op social media is sociale interactie altijd erg belangrijk. Als u interactief bent, krijgen uw berichten ook meer zichtbaarheid. Meepraten, reageren en delen zijn net zo belangrijk als zelf interessant informatie verspreiden. Door gebruik te maken van 'Uitgelichte Tweets' vergroot u de kans op interactie met relevante personen. Dit doet u op de volgende manier:

  1. Schrijf een interessante tweet. Gebruik 140 tekens om uw volgers te overtuigen of te verleiden om de tweet te delen (retweeten) met hun netwerk.
  2. Voeg een afbeelding of video toe om nog meer interactie op te wekken, visuele content is namelijk een goede aandachtstrekker.
  3. Bepaal wederom welke doelgroep u met deze tweet wilt bereiken.

Foto: Pixabay


Delen:



Reacties


Zoeken
Zoek