Menu

Online nieuwsbrief versturen? Zo interesseert u uw klanten



Online nieuwsbrief versturen? Zo interesseert u uw klanten

E-mailmarketing bestaat inmiddels zo'n 15 jaar, maar nog maar weinig bedrijven benutten zo'n nieuwsbrief maximaal. Het gebruik van een nieuwsbrief lijkt soms ouderwets door de opkomst van social media. Maar juist door uw klanten persoonlijk aan te spreken met bijvoorbeeld een actie die voor hen interessant is, kunt u uw klanten aan u binden. Waar moet een nieuwsbrief in de basis aan voldoen, zodat uw nieuwsbrief geopend wordt? En hoe klikt uw klant uiteindelijk door naar uw website?

Verzend uw nieuwsbrief doelgericht vanaf een bestaand adres en bied de mogelijkheid tot afmelden

Zorg ervoor dat u altijd een reden hebt om een nieuwsbrief te versturen, bijvoorbeeld een nieuwe actie of actueel nieuws over uw onderneming. Door uw mailing te verzenden met een doel, kunt u achteraf makkelijker meten of dat doel ook bereikt is. U wilt natuurlijk niet dat uw nieuwsbrief in de spambox van de ontvangers terecht komt, dan kunt u er vrijwel zeker van zijn dat uw nieuws niet gelezen wordt. Er zijn een aantal mogelijkheden waarmee u de kans dat uw mail als spam wordt aangemerkt, kunt voorkomen. Maak allereerst gebruik van een bestaand e-mailadres, in plaats van een no-reply-adres. Daarnaast zorgen te veel afbeeldingen in verhouding met tekst ook voor een markering als spam. De richtlijn voor een goede verhouding is één afbeelding per paragraaf. Nieuwe spamfilters scannen uw mail tegenwoordig ook op de aanwezigheid van een duidelijke afmeldfunctie. Zorg dus dat deze in uw nieuwsbrief is opgenomen.

Wat wil uw klant?

Uw klanten willen niet het idee hebben dat ze bij 'de massa' horen. Spreek ze daarom persoonlijk aan in uw nieuwsbrief. Als uw nieuwsbrief vervolgens geopend is, zorg er dan voor dat de lezer geboeid blijft door hetgeen wat u hem wilt vertellen. Online lezen mensen vlug en ongeduldig, dus kom meteen ter zake en maak uw klant duidelijk wat hij aan u heeft. Zorg er ook voor dat uw mailing content bevat die daadwerkelijk interessant is voor de lezer. Als u bijvoorbeeld een onderwerp over gezinsvakanties kiest, is de nieuwsbrief waarschijnlijk niet geschikt voor koppels en/of singles. Door meerdere nieuwsbrieven te maken voor verschillende doelgroepen, zorgt u ervoor dat iedere doelgroep een voor hen interessante mailing ontvangt. Daarmee is de kans natuurlijk groter dat men doorklikt naar uw website en uiteindelijk tot een aankoop overgaat.

Nieuwsbrief 2.0

Steeds vaker wordt een nieuwsbrief op een smartphone gelezen. U doet er dus goed aan om er zeker van te zijn dat uw nieuwsbrief ook op kleinere apparaten goed te lezen is. Dit kunt u doen door een makkelijk leesbaar lettertype te gebruiken, en uw boodschap beknopt te houden zodat de lezer niet onnodig veel hoeft te scrollen. Door het aantal afbeeldingen te beperken en de grootte van doorkliklinks aan te passen, wordt het voor de lezer makkelijker om naar uw website te gaan zonder dat men in moet zoomen.

Vraag uw klanten u te beoordelen

Stuurt u uw klanten een nieuwsbrief? Benut dan direct uw kansen en nodig hen direct uit u te beoordelen. Heeft u een bedrijfsvermelding op Telefoonboek.nl, dan maakt u gemakkelijk een aparte Places Reviews-pagina aan. Per maand krijgt u van ons 150 uitnodigingen, die u gemakkelijk via de mail verstuurt vanuit uw Places dashboard. Hulp nodig? Neem dan contact op met onze klantenservice via het nummer 024-3555299. Wij helpen u graag uw nieuwsbrief te verspreiden!


Delen:



Reacties


Zoeken
Zoek