Menu

10 tips om ervoor te zorgen dat uw e-mails (vaker) geopend worden



10 tips om ervoor te zorgen dat uw e-mails (vaker) geopend worden

U kent het wel: Die enorme berg oninteressante e-mail die u elke dag in uw inbox ontvangt. Als ze niet al vanzelf in de spambox verdwijnen, klikt u ze wel gedachteloos weg. Echter, u wilt niet dat de door u verzonden e-mails hetzelfde lot te wachten. Hoe zorgt u nou dat uw mails wél geopend worden? Places.nl vertelt het u in deze blog. Bedenk bij het versturen van uw e-mail dat uw klant e-mails verwerkt zoals u: zo efficiënt mogelijk. Dat betekent dat berichten die niet direct de aandacht trekken kans maken om ongeopend in de prullenbak te verdwijnen. Zorg er daarom voor dat de mails die u verstuurt zo zijn opgesteld dat u ze, als u uw klant zou zijn, zelf zou willen openen. Denk bij het opstellen van uw mail daarom aan de volgende tips:

1. Wees geen robot!

Verzend de mail vanuit een echt persoon, waarnaar ook terug te mailen is. E-mails van adressen als info@bedrijf.nl staan onpersoonlijk en belanden in veel gevallen automatisch tussen de spam.

2. Kondig uw mail van tevoren aan

Weten uw ontvangers wat eraan zit te komen, dan zullen ze de mail herkennen als hij binnen komt en hem sneller openen. Ook voor nieuwsbrieven of andere maillijsten is het aan te raden van tevoren te vertellen wat de klant kan verwachten.

3. Kies een pakkend onderwerp

64% van de mensen zegt een e-mail te openen op basis van de onderwerptekst. Daar valt winst te boeken! Er schijnen zelfs bepaalde woorden te zijn die de kans op lezen verhogen. Voorbeelden hiervan zijn 'upgrade' en 'go'. Wat u beter kunt vermijden is 'deals', 'voorwaarden' of 'vrijdag'. Met een pakkende titel grijpt u direct de aandacht van uw lezer, en zorgt u ervoor dat deze ook daadwerkelijk doorklikt.

4. Maak de mail persoonlijk

U kan bijvoorbeeld de naam van de ontvanger in het onderwerp of de begroeting zetten. Voelt de ontvanger zich persoonlijk aangesproken, dan zal de mail veel meer de aandacht trekken. U leest toch zelf ook liever uw naam in de aanhef, in plaats van het onpersoonlijke 'Geachte relatie'?

5. Maak de e-mail telefoonproof!

Tegenwoordig heeft iedereen een smartphone en 38% van alle mails worden op een telefoon geopend. Als de mail gemakkelijk te lezen is op het kleine scherm, dan is de drempel meteen lager. Zorg dus voor een responsive design.

6. Ga op onderzoek uit

Op welke tijd van de dag openen ontvangers het vaakst de mails? Welke onderwerpen vinden ze interessant? Als u meer weet over de doelgroep, kunt u daar meteen goed op inspelen. Het maken van een persona kan u hierbij helpen.

7. Kijk uit met hoofdletters

Veel tekst in capslock kan schreeuwerig staan, en hoewel u misschien zou vermoeden dat het de aandacht trekt, werkt het vaak juist afschrikwekkend. NIET GEHEEL ONBEGRIJPELIJK, ZOALS U KUNT ZIEN.

8. Gebruik correct Nederlands

Als in de onderwerpregel al een spellingsfout staat, lijkt de mail meteen minder betrouwbaar en is de kans op wegklikken groter. Tip: Kopieer de mail in een Word-document voor een automatische spellingscheck! Of laat uw collega de conceptmail nog even een laatste keer bekijken.

9. Geef ontvangers controle over het krijgen van uw mails

Geef bijvoorbeeld klanten de optie om zich aan- of af te melden of de frequentie van de mails te beïnvloeden. Ook kunt u ze laten kiezen welke inhoud zij in de mails graag zouden zien.

10. Kies gericht uw ontvangers

Nadenken over welke mensen welke e-mails ontvangen verhoogt de kans dat de mails worden geopend. Ook deze tips kunnen u helpen een juiste doelgroep te vinden. Natuurlijk helpt het bereiken van de juiste mensen ook al door een advertentie te plaatsen op de website van telefoonboek.nl of openingstijden.com. Breng bovenstaande tips bij deze juiste mensen in de praktijk, en u zult nooit meer in de spambox belanden! Wilt u uw e-mail effectief inzetten? Verstuur dan via Places per maand tot 150 gratis uitnodigingen per mail, en vraag uw tevreden klanten u te beoordelen. Meer weten? Neem dan contact op met onze klantenservice op 024-3555299. Wij helpen u graag uw e-mails te optimaliseren!


Delen:



Reacties