Menu

Tools

Als ondernemer altijd en overal op de hoogte met Places Nieuws

Dennis Arns
Tools
25 januari 2017

Deze drie voordelen hebben infographics!

Tegenwoordig moet alles snel en bondig; mensen hebben een te korte spanningsboog om een heel artikel te lezen en scannen daardoor snel de teksten op uw website. Als u uw informatie wilt delen dan kunt u hier makkelijk op inspelen door middel van een infographic. Dit is een boodschap in een visueel jasje. Voor een ondernemer heeft dit vele voordelen. Places.nl zette de belangrijkste voordelen voor u op een rijtje. 1. Makkelijk te delen Infographics zijn afbeeldingen die een grote hoeveelheid informatie bevatten. Doordat de informatie in een afbeelding staat kan uw lezer dit makkelijker delen op bijvoorbeeld social media. Op visuele platformen als Pinterest en Instagram is het ook makkelijker om een afbeelding dan een artikel te delen. Als uw afbeelding gedeeld wordt met een link, dan zal uw SEO hierdoor verbeteren. Door de makkelijke deelbaarheid van een afbeelding heeft een infographic hierdoor de potentie om viral te gaan. 2. Ze trekken de aandacht De meeste mensen zijn visueel ingesteld. Hierdoor wordt onze aandacht sneller getrokken door plaatjes dan door tekst. Daarnaast is de spanningsboog van de consumenten tegenwoordig een stuk korter en een afbeelding kan kort maar krachtig een boodschap overbrengen. De kans is dus groter dat iemand uw informatie opslaat als het gepresenteerd is in de vorm van een infographic in plaats van in tekst. 3. Werkt als marketingmiddel Daarnaast kan uw infographic dienen als een zelfde soort marketingmiddel als een flyer of nieuwsbrief, doordat deze hetzelfde formaat bevat. Om herkend te worden kunt u in uw infographic gemakkelijk uw huisstijl doorvoeren. Alle lezers van uw infographic zien dan ook uw bedrijfsstijl en dit kan meer naamsbekendheid creëren. Het is hierom ook aan te raden om altijd dezelfde stijl voor uw infographics te gebruiken. Op deze manier zullen mensen uw bedrijf herkennen door de infographics. Als u mooie infographics heeft, dan is het natuurlijk belangrijk dat u ook online goed vindbaar bent voor (potentiële) klanten. Met behulp van Places Adverteren kunt u een gratis bedrijfsvermelding aanvragen op Openingstijden.com en Telefoonboek.nl. Voor vragen over adverteren kunt u ons bellen op 024 - 3555 299. Wij helpen u graag verder!

Dennis Arns
Tools
3 januari 2017

Schrijven voor mobiele gebruikers

Consumenten lezen het nieuws tegenwoordig vooral via hun smartphone. Maar niet alleen dat is veranderd; de meeste mensen worden deze tijd bereikt met advertenties via social media. Dat gaat zelfs grotendeels onbewust: het regelmatig zien van uw bedrijfsnaam zorgt al voor herkenbaarheid en leidt tot meer aankopen. Een social media bericht voor smartphone gebruikers heeft natuurlijk een andere insteek, dus het is goed om te weten hoe u teksten schrijft voor mobiele gebruikers. Aandacht trekken Veel marketeers denken dat mobiele content zo kort mogelijk moet zijn om genoeg lezers te trekken. Dat is een mythe. Kort of lang: consumenten lezen uw tekst als hij pakkend en relevant is. De gouden regel is dan ook: don't write less, write better. Dat begint natuurlijk bij een intrigerende titel, die het liefst niet te lang is. Spreek de lezer persoonlijk aan, of verbaas met een opvallend statement. Aandacht vasthouden Teksten op mobiele telefoons worden door de consument gescand: de eerste 2 zinnen en tussenkopjes worden als eerste gelezen. Het is daarom aan u om te zorgen dat de consument geboeid blijft. Maak de titel echter niet mooier dan de inhoud, want als de titel misleidend is haakt de lezer af. Wat wel goed werkt is quotes en bullet points toevoegen, zodat de hoeveelheid tekst niet afschrikt. Maak de bullet points symmetrisch: begin bijvoorbeeld altijd met een werkwoord. Ook tussenkopjes dragen bij aan overzichtelijkheid en laten de tekst korter lijken. Tot het einde gegrepen Een succesvol bericht voldoet aan de behoeften van de mobiele gebruiker. Die wil makkelijk door de tekst kunnen navigeren om zo snel te vinden wat hij zoekt (bijvoorbeeld het antwoord op de vraag die u in de titel heeft gesteld). Het is niet nodig om te 'schrijven voor mobiel'; zolang de tekst interessant is en goed in elkaar zit, kunt u hem zo lang maken als u wilt. U heeft weliswaar weinig ruimte, dus voorkom langdradige zinnen en plaats de belangrijkste informatie aan het begin van elke alinea. Nu u de dynamiek van het schrijven voor mobiel gebruik onder de knie heeft, kunt u zich richten op het belangrijkste doel. Dat is natuurlijk meer bezoekers voor uw website! Een goede zakelijke website is net zo belangrijk om te zorgen dat de consument over gaat tot een aankoop. Het team van Places.nl helpt u bij het maken van een website die goed in elkaar zit. Op social media vergroot u natuurlijk uw naamsbekendheid, maar wist u dat u 6,6 miljoen potentiële klanten kunt bereiken met een advertentie op Openingstijden.com of Telefoonboek.nl? Bel voor meer informatie hierover vrijblijvend naar 024 – 3555 299!

Dennis Arns
Tools
21 november 2016

Humor voor positieve merkassociatie?

Niet alleen in het dagelijks leven is humor onmisbaar, maar ook in reclame is humor erg belangrijk. Door humor in uw advertenties te gebruiken wordt uw reclame overtuigender, aantrekkelijker en kan het publiek minder kritisch zijn. Places.nl vertelt u de do's en don'ts voor een humoristische advertentie. Humorparadox Het is bewezen dat humor in advertenties werkt. Grappige reclames beïnvloeden uw emoties, bewust en onbewust. Dit geldt ook voor de reclames waarvan u het product of het merk niet onthoudt. U onthoudt wel het goede gevoel van de advertentie. Onbewust wordt dit goede gevoel wel aan het product of merk gekoppeld, hierdoor zal een consument het product eerder uit de schappen trekken. Het feit dat mensen de grap onthouden, het merk vergeten, maar het product toch willen hebben, heet de humorparadox. Een voorbeeld hiervan is Centraal beheer Achmea. Met hun humoristische reclames laten zij zien dat wanneer men een stevig probleem heeft, de oplossing 'Even Apeldoorn bellen' is. De merkkoppeling in deze reclame is zwak en toch hebben veel mensen een positieve attitude ten opzichte van het merk door de humoristische reclames. Negatieve gevoelens Doordat humor positieve gevoelens oproept, verminderen eventuele negatieve gevoelens die mensen hebben bij een advertentie. Niet alleen omdat de kijker moet lachen, maar ook omdat het afleidt. Consumenten moeten namelijk nadenken over de grap, dit kan weerstand verminderen. Zo kan een humoristische reclame de hekel die mensen hebben aan reclame tegengaan. Extreme humor Ga niet voor extreme humor, dit werkt namelijk vaak averechts. Het zal aandacht trekken, maar niet per se op een positieve manier. Men kan dit als schokkend of raar ervaren. Ook zal het veel moeite kosten om de boodschap te ontcijferen. Merkkoppeling Hoewel de merkkoppeling bij de humorparadox niet zo sterk is en toch voordelig werkt, is een sterkere merkkoppeling wel gewenst. Een duidelijke koppeling tussen de reclame en het merk zal dan ook een positievere merkassociatie teweegbrengen. Voor een goede merkkoppeling is het belangrijk dat u uw product of merk niet pas op het einde laat zien. Zorg ervoor dat de kijker vanaf het begin weet wie de zender van de boodschap is. Empathie Humor in een advertentie wordt effectiever als u die koppelt aan andere componenten. Deze componenten zijn orginaliteit, warmte, eenvoud, persoonlijke relavantie en de link met het merk. Dit zijn allemaal kenmerken van empathie. Een combinatie van humor en empathie zorgt voor impact. Voldoet u aan gouden combinatie dan scoort u hoger op koopintenties, overweging, waardering en converstaties. Met bovenstaande uitleg kunt u beginnen met adverteren. Natuurlijk begint het allemaal bij naamsbekendheid en Places.nl kan u hierbij helpen. Met een Places bedrijfsvermelding adverteert u gratis op Telefoonboek.nl en Openingstijden.com. Neem vrijblijvend contact op met onze advertentie klantenservice via 024 - 3555299, wij helpen u graag!

Sanne
Tools
27 oktober 2016

5 handige tools om uw SEO-activiteiten te monitoren

Als ondernemer steekt u tijd en moeite in het optimaliseren van uw vindbaarheid op Google. De zoekintentie, concurrentiekracht en negatieve zoekwoorden: de wereld van zoekmachine optimalisatie (SEO) is niet eenvoudig. Inzicht in het zoekgedrag van gebruikers is dan ook nuttig om erachter te komen waar er voor u nog winst te behalen is. Deze 5 SEO-tools helpen u dit inzicht te verkrijgen. 1. Screaming Frog Screaming Frog is een gratis tool waarmee u in enkele seconden de opbouw van al uw webpagina's analyseert. Zo kunt u direct zien of uw websitestructuur voldoet aan de eisen die Google aan uw website stelt. Hierbij kan gedacht worden aan SSL-certificaten en inzicht in meta-tags. 2. Serpfox SERP staat voor Search Engine Result Page en laakt per zoekwoord zien wat uw positie is in Google. Met Serpfox kunt u zoekwoorden opgeven waarop u graag gevonden wilt worden. Vervolgens krijgt u dagelijks inzicht in stijgende of dalende keywords. Serpfox kunt u kosteloos uitproberen, de eerste tien zoektermen zijn gratis. 3. MOZ-toolbar Met de MOZ-toolbar kunt u aan de hand van de Page Authority en de Domain Authority de waarde van een website of specifieke pagina zien. Daarnaast geeft MOZ iedere site ook een spamscore. Zo kunt u eenvoudig de sterkte van een specifieke backlink meten. 4. Majestic Site Explorer Majestic Site Explorer geeft meer inzicht in het aantal backlinks van uw site en de backlinks van uw concurrent(en). Indien u niet meer dan vijf checks per dag uitvoert, is de tool gratis. 5. CognitiveSEO CognitiveSEO is een alles-in-één-dashboard dat inzicht geeft in uw SERP's, backlink-profiel en zoekresultaten. CognitiveSEO is niet gratis, maar kent wel een gratis trial van twee weken. Nรณg beter vindbaar Wilt u nog online nog beter gevonden worden? Met een Places bedrijfsvermelding adverteert u gratis op Telefoonboek.nl en Openingstijden.com. Daarmee vergroot u de online vindbaarheid van uw bedrijf en zorgt u ervoor dat potentiële klanten eenvoudig contact met u kunnen opnemen. Heeft u vragen over adverteren via Places? Bel dan naar 024-8200617. Wij staan graag voor u klaar!

Sanne
Tools
27 september 2016

De voor- en nadelen van klantfeedbacktools

De tijd van de passieve consument is voorbij. Consumenten hebben steeds meer invloed en produceren ook zelf content. Consumers zijn voortaan "prosumers". Ze zijn invloedrijk en kritisch. Het is dus belangrijk dat u informatie en advies inwint van uw klanten. Places.nl vertelt u over de voor- en nadelen van klantfeedbacktools. Learnings Klantfeedbacktools zijn snelle en goedkope middellen om online klantfeedback te verzamelen en naar aanleiding hiervan veranderingen aan te brengen in uw organisatie. Ook als u nog geen ervaring heeft met online feedback verzamelen dan kunt u hiermee gemakkelijk experimenteren. Uw financiële investering voor deze tools is gewoonlijk niet al te hoog. U kunt dus snel aan de slag met feedback verzamelen. IT-kennis Heeft u geen IT-knobbel, dan is er geen ramp. Ook zonder uitgebreide IT-vaardigheden kunt u aan de slag met deze tools. Zeker door de opkomst van tagmanagement-systemen (zoals Google Tag Manager) kunt u zelf javascript in een pagina installeren. Daarna kunt u een link kiezen waaraan u de feedbackvragen wilt koppelen. Vaak bieden de websites ook een online handleiding aan of kunt u vragen stellen bij een supportteam. Selfservice tool Het handige van een selfservice tool is dat u zelf achter de knoppen zit. U kunt direct een feedbackformulier activeren met de passende vraagsteling. U heeft zelf de regie in handen waardoor u kunt inspelen op ontwikkelingen in de markt. Deze flexibiliteit brengt ook nadelen met zich mee. Er gaat namelijk ook veel tijd in zitten om goede feedbac formulieren te ontwikkelen. Het is belangrijk dat uw formulieren onderzoekstechnisch correct zijn. Dit hangt samen met relevante vragen en ratingschalen waaraan de juiste conclusies verbonden kunnen worden. Analysemogelijkheden Feedbacktools verzamelen veel data, maar deze data moet nog wel omgezet worden naar nuttige informatie. Als u een kleine website heeft en weinig berichten ontvangt, kunt u deze zelf gemakkelijk verwerken. Maar als u duizenden berichten in de week binnen krijgt, kan het nog wel eens een uitdaging worden. Schenk daarom ook aandacht aan de rapportagemogelijkheden bij het kiezen van een systeem. Reviews verzamelen Zou u graag meer informatie willen over klantenreviews? Of wilt u weten hoe u uw website kunt inrichten zodat u reviews kunt plaatsen? Dan helpt Places.nl u hier graag bij. Places biedt u de mogelijkheid om via uw Places account een beoordelingssectie aan te maken. Uw klanten kunnen u dan niet alleen beoordelen op service, telefonische bereikbaarheid en prijs/kwaliteit verhouding, maar ook een review achter laten. Voor meer informatie kunt u vrijblijvend contact opnemen met onze klantenservice op 024 - 3555299. Wij helpen u dan graag verder!

Sanne
Tools
25 augustus 2016

Dat ene stapje verder dan uw concurrent

Competitive intelligence tools als Datanyze, Builtwith, PipeTop en SimilarTech bieden inzicht in welke websites bepaalde technologieën of toolings gebruiken, aangevuld met extra data. Ook geven ze inzicht in marktcijfers bijvoorbeeld binnen A/B-testing software. Zeker wanneer u e-commercesoftware levert, is het fijn om te weten welke websites de software van uw concurrent gebruiken en voor welke websites u diensten kunt leveren. Places.nl vertelt u meer in deze blog. Wat kunt u ermee? De systemen zijn te gebruiken voor marktonderzoek, leadgeneratie en verrijking en klantbehoud. Zo kunt u bijvoorbeeld zien welke websites binnen een regio- of branchespecifieke toolings gebruiken inclusief de startdatum. Daarmee kunt u inschatten wanneer een contract verlengd moet gaan worden. Daarnaast kunt u bedrijven informeren over uw diensten of producten die relevant zijn voor de gebruikte toolings. Het is daarnaast ideaal om te gebruiken voor marktonderzoek naar het gebruik van toolings binnen een bepaalde regio of branche. De mogelijkheden zijn eigenlijk eindeloos! Tools Hieronder staan een aantal bekende competitive intelligence tools beschreven: 1. Datanyze Datanyze, "het Sales Intelligence Platform", wordt gebruikt door bedrijven als Hubspot en Marketo. Eén bedrijfsprofiel kost 0,75 dollar. Datanyze heeft een gratis trial beschikbaar. 2. Pipetop Pipetop, "de Modern All-In-One Sales Prospecting Solution" heeft ook een gratis trial beschikbaar. Eén bedrijfsprofiel kost 1,20 dollar. Hoe meer profielen u koopt, hoe goedkoper een profiel wordt. 3. Builtwith BuiltWith, "Web Technology Information Provider" werkt met drie abonnementen waarbij de Pro-versie eigenlijk de standaard versie is. De Pro-versie kost 495 dollar per maand. Een gratis trial is beschikbaar. 4. SimilarTech SimilarTech, "Data-Driven Growth Tools for Web Companies" werkt met twee abonnementen. Het Ultimate abonnement kost 490 dollar per maand, en ook SimilarTech heeft een gratis trial beschikbaar. Datanyze lijkt de grootste database te hebben en heeft een goede opbouw van categorieën. Verder heeft iedere partij zijn eigen unieke kenmerken. Met de gratis trial kunt u rustig even uitzoeken of het systeem prettig voor u werkt. Blijf uw concurrentie voor Een andere manier om de concurrentie voor te blijven is door een bedrijfsvermelding bij Places aan te maken. Zo adverteert u gratis op Telefoonboek.nl en Openingstijden.com, waardoor uw potentiële klanten eenvoudig contact met u kunnen opnemen. Daarnaast biedt Places uitgebreide advertentiepakketten. Met een pakket kunt u uw bedrijfsvermelding uitbreiden met uw logo, foto's en website, bovendien adverteert u met een advertentie boven de zoekresultaten. Zo valt uw bedrijf extra op en blijft u de concurrentie voor. Heeft u vragen over adverteren via Places? Bel dan naar 024 – 3555 299. Places adviseert u graag vrijblijvend over de mogelijkheden om extra op te vallen met uw bedrijf!

Sanne
Tools
23 juni 2016

Visual is the new black: zakelijk vloggen

Bedrijven moeten zich tegenwoordig in flink wat bochten wringen om op te vallen tussen de concurrentie. Van Instagramaccounts tot netwerkborrels en slimme marketingtrucjes, noem maar op. Nu is er weer een nieuwe vorm van marketing in opkomst, waarmee u uw bedrijf op opvallende wijze op de kaart kunt zetten. In dit artikel leest u over vloggen: een blog in de vorm van een video, waarmee u potentiële klanten een kijkje laat nemen in uw bedrijf. Geef uw business een gezicht Vloggen voor bedrijven heet ook wel brand-bloggen. Het gouden idee hierachter is dat een video voor engagement zorgt. Met een vlog geeft u uw business een gezicht en wordt de drempel om contact op te nemen voor de consument lager. Dat komt omdat niet-klanten zich door een persoonlijke video verbonden gaan voelen met uw onderneming. Dat schept vertrouwen en de potentiële klant zal daardoor sneller overgaan op een aankoop of dienst. Veel bedrijven zorgen al voor engagement via social media, maar er is natuurlijk geen beeld persoonlijker dan een video. De voorbereiding Het belangrijkste wat u met vloggen als ondernemer kunt bereiken, is meer verkeer naar uw website. Via Youtube vergroot een vlog de vindbaarheid van uw bedrijf direct. Het maken van een vlog vergt wel wat voorbereiding. Allereerst is zo'n video natuurlijk het visitekaartje van uw bedrijf en het is dus belangrijk dat het beeld van goede kwaliteit is. Verder haakt een kijker snel af, dus maak de vlog niet langer dan 2 minuten. Bedenk van tevoren wat u wilt zeggen, zodat stiltes en haperen wordt vermeden. Nog een handige tip: verander om de tien seconden het beeld. Verander bijvoorbeeld van omgeving of toon een afbeelding tussendoor, zodat u de aandacht vasthoudt. Zo'n videoblog lijkt een hoop werk, maar is zeker de moeite waard. Beelden maken meer indruk dan woorden. U laat bijvoorbeeld zien wat u op een dag doet, u geeft een rondleiding door het bedrijf of informatie over een product of dienst. Een vlog is vaak (redelijk) informeel en het idee is dat u regelmatig een nieuwe video uploadt. Hoe u het vloggen precies invult, is natuurlijk afhankelijk van het type bedrijf en de doelgroep. U kunt er ook voor kiezen om eenmalig een algemene introductievideo te maken. Bereik nog meer bezoekers Vloggen is dus een goed middel om klanten te binden aan uw bedrijf en te zorgen dat uw boodschap blijft hangen. Probeer het eens! Er zijn ook andere manieren om meer bezoekers naar uw website te krijgen. Met een advertentie op Openingstijden.com en Telefoonboek.nl bereikt u 6,6 miljoen potentiële klanten! Kijk hier voor meer informatie over adverteren. Wilt u weten hoe u een goede website maakt, waardoor u bezoekers binnenhaalt als klanten? Met Places maakt u heel makkelijk een gratis website met een zakelijk design. Kijk hier voor meer informatie.

Sanne
Tools
19 mei 2016

Een nieuw leven voor de nieuwsbrief

Ondanks dat e-mail de afgelopen jaren al ontelbaar vaak is afgeschreven, is de nieuwsbrief in 2016 bezig met een enorme comeback. Places.nl legt u uit door welke twee trends dit komt en hoe u de meest succesvolle nieuwsbrief ontwikkelt. Trends en ontwikkelingen De eerste trend die relevant is voor de comeback van de nieuwsbrief is marketing automation. Dit houdt in dat de onderneming afgestemd is op de consument. Door deze persoonlijkere benadering waardoor de relatie met de klant zou moeten verbeteren. Hoe zit dat dan met de nieuwsbrief? Er worden verschillende varianten van de nieuwsbrief ontwikkeld en aangepast op de doelgroep. Een algoritme bepaalt vervolgens wat de meest relevante samenstelling van een nieuwsbrief voor een bepaalde ontvanger is. De tweede relevante trend is die van de gecureerde nieuwsbrief. Dit is eigenlijk het omgekeerde van marketing automation, want alle ontvangers krijgen dezelfde content te zien. Deze ontvangers hebben er echter zelf voor gekozen om zich te abonneren op een nieuwsbrief, waarop het uitgangspunt blijft dat de content relevant is voor de ontvanger. Hoe u dit kunt toepassen? Claim als ondernemer die expertrol en deel bijvoorbeeld uw visie en een aantal interessante artikelen in een nieuwsbrief met een persoonlijke stijl. Besteed tijd aan een goede onderwerpregel U kunt een prachtige nieuwsbrief versturen, vol met relevante content. Daar heeft u echter niets aan als de mailing niet wordt geopend. Gelukkig zijn er tips om de onderwerpregel aantrekkelijker te maken. Zo kunt u bijvoorbeeld het woord 'nieuwsbrief' beter vermijden. Door dit woord zijn 18,7% van de ontvangers eerder geneigd om uw mail te negeren dan te openen. Een andere tip is om een gevoel van urgentie en exclusiviteit te creëren in de onderwerpregel. Dit is goed voor een openingsratio die hierdoor maar liefst 22% hoger ligt. De perfecte nieuwsbrief Hoe stelt u een perfecte nieuwsbrief samen? Online Course Report stelde daar een infographic voor samen. Laat u bijvoorbeeld al uw nieuwsbrief controleren op spellingsfouten door een collega? Een andere tip is om een testversie naar uzelf en/of uw collega's te versturen. Zo kunt u zien hoe de opmaak eruit ziet en controleren of alle links werken. De timing is ook erg belangrijk. De meeste e-mails worden geopend op dinsdag en donderdag binnen kantooruren, met een piek tussen 9 en 12 uur 's ochtends. Doe er uw voordeel mee! Perfecte nieuwsbrief, perfecte website Met deze tips zorgt u voor een succesvolle nieuwsbrief. Maar heeft u ook al een succesvolle website? Ook daar kan Places u bij helpen. Met Places Websites maakt u zeer eenvoudig een gratis website. Dankzij het design van de website is al uw bedrijfsinformatie in één oogopslag zichtbaar voor uw potentiële klanten. Heeft u vragen over het inrichten van uw Places Websites? Bel dan naar 024-3555299. Places adviseert u graag vrijblijvend over de mogelijkheden om uw website optimaal in te zetten.

Sanne
Tools
11 mei 2016

Tijdsbesparingsapps voor ondernemers

De technologische ontwikkelingen van de laatste jaren bieden uw bedrijf meer mogelijkheden dan ooit te voren, waarin u niet wilt achterblijven. Verschillende apps voor uw smartphone zijn ontzettend handig, maar de grote keus kan ervoor zorgen dat u geen idee heeft waar u wel en niet aan moet beginnen. Daarom geeft Places.nl vandaag een overzicht van de handigste apps voor uw business. Genius Scan De standaardvraag na iedere zakelijke transactie is voor u natuurlijk de factuur. Een dikke portemonnee vol is niet praktisch en daarvoor biedt de app Genius Scan de oplossing. Met deze app houdt u overzicht van alle gemaakte kosten, zodat u nooit meer declaraties misloopt. U maakt een scan van de factuur en de app slaat hem automatisch en overzichtelijk op in uw boekhouding, via de mail of Dropbox. Deze app kost â‚ฌ1,99. Any.DO TODO-lijst Op hectische dagen loopt uw hoofd over van alle kleine dingen die u moet onthouden. Een paar felgekleurde memo"s op het beeldscherm zijn dan niet toereikend. Met de app Any.DO maakt u makkelijk to-do lijstjes of slaat u deadlines op per datum. Onmisbaar in uw drukke leven als ondernemer en de app is ook nog eens gratis. WorldCard Mobile Ook bestaat er een vergelijkbare app voor visitekaartjes. Een groot netwerk is natuurlijk belangrijk, maar om bij ieder gezicht de juiste naam te onthouden blijkt lastig. Met de app WoldCard Mobile scant u visitekaartjes en heeft u alle gegevens van uw contacten overzichtelijk en overal bij de hand. De app biedt ook de mogelijkheid om connecties te maken via Linkedln, Twitter en Facebook, waardoor u binnen no time voorbereid bent op iedere afspraak. De app is wel wat prijzig en kost â‚ฌ5,67. Slack Samen ideeën uitwisselen leidt tot de beste uitkomsten. Daarvoor biedt de app Slack een makkelijk platform. Met deze app kunt u zowel groeps- en privégesprekken voeren, bestanden uitwisselen en taken verdelen. Zo zijn u en uw collega's altijd en overal productief en blijft de communicatie overzichtelijk. De app kan ook worden gekoppeld aan verschillende tools zoals Dropbox en is bovendien gratis. Hootsuite Social media is niet meer weg te denken uit het bedrijfsleven. Hoe houdt u uw netwerken up-to-date, zonder te veel tijd te verliezen? De app Hootsuite zet al uw profielen naast elkaar op het scherm van uw smartphone. Posts kunt u zelfs vooraf klaarzetten. Dat scheelt weer een regel in uw to-do lijstje! Op de hoogte blijven van nieuwe apps en andere tips om tijd te besparen? Houd dan de blogpagina van Places.nl in de gaten.

Sanne
Tools
21 april 2016

Slack: hippe en zakelijke teamcommunicatie

Slack heeft inmiddels 675.000 betaalde gebruikers. In totaal maken 2,3 miljoen mensen dagelijks gebruik van de teamsoftware. Onder die gebruikers bevinden zich bedrijven als Airbnb en Buzzfeed maar ook supermarktketen Walmart en NASA Teams. Dat klinkt als iets wat de moeite waard is. Maar wat is Slack precies? En wat kunt u ermee als ondernemer? Places.nl vertelt het u in deze blog. Slack Slack is een digitaal communicatieplatform, officieel gelanceerd in februari 2014. Achter Slack zit Stewart Butterfield, oprichter van Flickr. Hij ontwikkelde met zijn team een chattool om onderling te communiceren. Dit besloten ze verder te ontwikkelen, en omdat de tool ze hielp te communiceren 'with less tension', noemden ze het Slack. De makers zien Slack dan ook als de gepimpte versie van een chatroom, maar dat is een understatement! Efficiënter communiceren Slack is een tool voor de interne communicatie van teams. Het Slackscherm ziet er in eerste instantie uit als een chatscherm, met links in beeld een overzicht van uw contacten. Verder ziet u de openbare channels en privégroepen waar u in zit. U bepaalt zelf in welke openbare groepen u plaatsneemt, voor privégroepen moet een beheerder groepsleden uitnodigen. In elke chat en in elke groep verschijnen de berichten overzichtelijk onder elkaar en alles is altijd weer terug te vinden. Gedeelde informatie blijft toegankelijk, door bijvoorbeeld gebruik te maken van de zoekfunctie. Maar Slack kent meer mogelijkheden dan alleen een chat met archieffunctie, zo valt er vanalles te integreren. Denk aan Twitter, Dropbox, Google Drive, RSS en MailChimp. Daarnaast beschikt Slack over de Slackbot, die commando's aanneemt zoals het 'remind me'-commando. Zes redenen om Slack te gaan gebruiken 1. Door gebruik te maken van één tool voor alle interne communicatie verloopt de communicatie op efficiëntere wijze. 2. Iedereen binnen het bedrijf is snel op de hoogte van wat er speelt. 3. Betere beslissingen worden genomen doordat iedere belangstellende kennis kan delen en zo waarde kan toevoegen. 4. Informatie is binnen het bedrijf voor iedereen toegankelijk. 5. U kunt externen betrekken bij de organisatie en ook met hen efficiënt communiceren. 6. Het zorgt voor rust door een duidelijkere scheiding tussen zakelijk en privé. Afsluitende tips Slack is nieuw. Mensen houden niet van nieuwe dingen, dus de implementatie zal niet altijd vlekkeloos lopen. Begin daarom klein, de mond-op-mond reclame binnen het bedrijf zal vanzelf ontstaan en voor u het weet willen al uw medewerkers Slack gebruiken. Nog een tip: zet uw notificaties uit! Dat stoort alleen maar. Ook voor uw klant is efficiënte communicatie van groot belang. Probeer nu Places Antwoordservice 30 dagen gratis! Alle oproepen die u zelf niet kunt beantwoorden, nemen wij voor u aan. Zodra het u wel uitkomt kunt u aan de slag met een gesprekssamenvatting die u van ons ontvangt. Deze proefperiode stopt automatisch na 30 dagen. Heeft u vragen over Places Antwoordservice? Bel naar 024-3506953. Places adviseert u graag vrijblijvend over de mogelijkheden!

Sanne
Tools
9 augustus 1930

Uw eigen bedrijf opstarten? Dan mag u dit niet missen!

Deze zakelijke apps vergemakkelijken een vliegende start Om in deze dynamische tijden een eigen bedrijf te beginnen, moet u zich goed voorbereiden. Daarbij moet u niet alleen naar de gaten in de markt kijken, maar ook naar de risico's die deze sprong met zich meebrengt. Het vereist motivatie, vakkennis en niet te vergeten: wilskracht! En een goede voorbereiding is het halve werk. Bij deze voorbereiding hoort natuurlijk het schrijven van een ondernemingsplan en het verkennen van de markt. Maar zodra u een idee hebt en deze wilt uitvoeren, dan zult u verder moeten gaan denken. Hoe gaat u uw bedrijf opzetten? Waar wilt u uw kantoor openen? En welke middelen kunt u daarbij gebruiken? Places.nl legt het u uit in deze blog! Ga met de tijd mee Een van de middelen om een bedrijf goed te laten lopen, is het met de tijd meegaan. Tegenwoordig wordt alles gedigitaliseerd en wordt het meeste opgeslagen in de 'cloud'. Om een hedendaags bedrijf op te zetten, is het niet te missen om mogelijkheden te bieden die digitalisering mogelijk maken. Zo voorkomt u dat u later in de papieren zit, terwijl uw concurrentie u een stapje voor is. Houd uw bestanden up-to-date, ook onderweg Apps die het mogelijk maken om onderweg bestanden te openen, bewerken, op te slaan en te delen zijn een must. Neem bijvoorbeeld Microsoft Office Mobile. Met behulp van deze app voor Android, kunt u overal gemakkelijk Word-, Excel- en Powerpointbestanden openen. Hierdoor kunt u, waar u zich ook bevindt, even snel dat documentje erbij pakken dat u nodig hebt voor de vergadering, of die offerte voor een potentiële klant. Deze app kunt u koppelen aan OneDrive of Dropbox, waardoor u bestanden kunt opslaan en ophalen uit de cloud. Nieuwe bestanden gemakkelijk delen Niet alleen is het bewerken van bestanden onderweg gemakkelijk, maar bestanden invoeren is ook heel handig. U krijgt bijvoorbeeld een voorstel voorgelegd en voordat u akkoord kunt gaan, moet u allereerst overleggen met uw collega's. Dan is het handig als zij het document ook kunnen lezen. Met behulp van de app CamScanner kunt u gemakkelijk met uw smartphone documenten inscannen. Deze app kan de teksten scherp vastleggen, de kwaliteit verbeteren en eventueel kunt u de scans ook nog bijsnijden. Dankzij deze app kunnen vrijwel alle bestanden mobiel gemaakt worden. Het uitstippelen van een (zaken)reis Niet alleen is het mobiel maken van bestanden belangrijk, maar het mobiliseren van uw werknemers kan ook nodig zijn. Als ze voor uw bedrijf regelmatig op zakenreis moeten, is de app Kayak een handige oplossing voor het uitstippelen van de reis. Deze app bundelt informatie over hotels, vluchten, transfers en vervoer ineen, zodat het overzicht behouden blijft. De app kan dan persoonlijke reisschema's maken specifiek voor uw reis en u op de hoogte houden van prijswijzigingen. Een handige app om reizende werknemers geinformeerd te houden. Maak het bijhouden van uw uitgiften gemakkelijk En niet alleen werknemers die op zakenreis gaan hebben uitgaven die bijgehouden moeten worden, maar ook lokale werknemers. Deze uitgaven kunnen heel gemakkelijk bijgehouden worden met de zakelijke app Expensify. Expensify gaat verder dan alleen het inscannen van bonnetjes, want via de app kunnen reisvergoedingen gedeclareerd worden en worden de gegevens direct gewijzigd. Hierdoor wordt het overzicht behouden en kunt u als werkgever gemakkelijk zien hoe het budget besteed wordt. Wanneer bent u bereikbaar? Doordat smartphones en tablets steeds krachtiger worden, veelzijdiger en dus productiever, is het slim en handig om daar zoveel mogelijk gebruik van te maken. Een startend bedrijf kan een voorsprong krijgen om gebruik te maken van de nieuwste technologieën. Het is ook handig voor uw klanten om te weten wanneer u bereikbaar bent. Hiervoor is zichtbaarheid op verschillende websites en apps handig. Via Openingstijden.com toont u gemakkelijk alle informatie van uw bedrijf. Zo zien klanten in één oogopzicht waar u zit, wanneer u bereikbaar bent en natuurlijk wanneer u open bent. Bent u een drukke ondernemer en heeft u niet altijd tijd om de telefoon aan te nemen, dan is Places Antwoordservice de oplossing voor u. Benieuwd wat Places voor u kan betekenen? Neem dan contact op met onze klantenservice via 024-3555299. We voorzien u graag van vrijblijvend advies en denken met u mee!

Sanne
Tools
27 januari 2016

De brievenbus: levensvatbaar of lastpost?

Het kan niemand zijn ontgaan: de ouderwetse, nostalgische blauwe envelop is voorgoed verdwenen. De Belastingdienst doet dit niet zomaar, maar erkent hiermee de onontkoombare digitalisering. Zelden verstuurt men nog brieven per post, en het stapeltje enveloppen dat dagelijks op de deurmat valt is de laatste jaren flink verminderd. Betekent dit het einde van de papieren post? Places.nl vertelt u meer in deze blog. Online contact De grootste vervanger van de papieren post is de e-mail, waarbij een getypt verhaal van het ene e-mailadres naar het andere e-mailadres gestuurd wordt. Tegenwoordig kunnen e-mailadressen gemakkelijk en kosteloos aangemaakt worden, waardoor de drempel vaak lager ligt voor e-mail dan voor papieren post. Immers, een echte brief kost al snel meer tijd en geld. Ook andere communicatiemethodes als WhatsApp, Facebook en Skype hebben ertoe bijgedragen dat de ouderwetse brief steeds minder populair is. Gouden combinatie Echter, de opkomst van al deze nieuwe communicatievormen hoeft het gebruik van de papieren post niet uit te sluiten. Uit onderzoek is namelijk gebleken dat de juiste combinatie van fysieke en digitale post het beste effect heeft bij degene die u probeert te bereiken. Ook is gebleken dat maar liefst de helft van de klanten het op prijs stelt informatie zowel digitaal als in de brievenbus te ontvangen. Dit komt doordat klanten zich meer gewaardeerd voelen als ze papieren post ontvangen, maar digitale post vaak sneller gaat. Ook voor u als ondernemer betekent dit dus een kans die u goed kunt benutten! Wanneer en wat? Maar wanneer moet u dan precies welk medium gebruiken? Voor een directe respons kunt u het beste een e-mail sturen. Als u bijvoorbeeld enkel een korte bevestiging nodig heeft, is hierbij de reactie het snelst en meest waarschijnlijk. Ook voor het versturen van nieuws en updates is de digitale mail aan te raden. Echter, catalogi en folders kunt u het beste per post versturen. In het echt zullen mensen die eerder doorbladeren dan online. Ook boodschappen die langer zijn en meer leestijd kosten, hebben de grootste kans om gelezen te worden op papier. Bovendien straalt fysieke post meer autoriteit uit. En wilt u een écht persoonlijke boodschap? Dan is een handgeschreven brief nog steeds de beste manier! Meer tips lezen? Houd dan de Places blogpagina in de gaten!




Even geduld alstublieft...