Menu

Sportscholen telefonisch goed bereikbaar



Sportscholen telefonisch goed bereikbaar

De feestdagen zijn voorbij, haal die sporttas maar uit de mottenballen! De frisse start van het nieuwe jaar is hét moment om de kerstkilootjes weg te sporten, of eindelijk eens die goede voornemens van oudjaarsavond in de praktijk te brengen. Veel mensen kiezen er in januari voor om een abonnement bij de plaatselijke sportschool af te sluiten. Dan kan slechte telefonische bereikbaarheid een slechte zaak zijn voor zowel sporter als de sportschool: de klant kan informatie mislopen, de sportschool klandizie. Daarom onderzocht Telefoonboek.nl hoe het met de telefonische bereikbaarheid van sportscholen gesteld is.

Onderzoek

In de database van Telefoonboek staan 3409 telefoonnummers geregistreerd in de categorie 'Sportschool'. Deze nummers worden in het bestand opgenomen als 'slecht bereikbaar' wanneer er drie keer of meer geen gehoor wordt gegeven aan de oproep; hierbij is er ook geen mogelijkheid een bericht achter te laten. Dit was in 175 van de 3409 sportscholen het geval. Dat betreft slechts 5,1% van de gevallen, wat betekent dat 94,9% van de onderzochte sportscholen weinig tot geen klachten krijgen.

Actieve service

"Actieve bedrijven moeten er ook een actieve service op na houden" vindt Dirk Lentjes, manager van Places Antwoordservice. "Het is goed om te horen dat sportscholen de telefonische service zo serieus oppakken. Logisch ook: ze willen sporters graag binnen en bezig houden. Dan moet de service optimaal zijn."

Onder de 5,1% van de sportscholen die minder goed te bereiken is valt op dat hier veel franchises tussen staan zoals Fit For Free en Basic Fit. Vooral het hoofdkantoor van Basic Fit in Hoofddorp (301 geregistreerde klachten) en vestigingen in Waalwijk (75) en Papendrecht (64) krijgen meer klachten dan gemiddeld. Lentjes zegt hierover: "Grotere sportscholen krijgen natuurlijk ook meer telefoontjes en hebben daarnaast ook meer klanten die geholpen moeten worden. Dan schiet het opnemen van de telefoon er nogal eens bij in. Een antwoordservice zou hiervoor een oplossing kunnen zijn."

Over Telefoonboek

Met 6,6 miljoen bezoekers per maand is Telefoonboek een van de grootste websites van Nederland met bedrijfsinformatie. Het netwerk van Telefoonboek bestaat uit Telefoonboek.nl, Places.nl en Openingstijden.com, en bevat gegevens van ruim 1,3 miljoen Nederlandse bedrijven. Ondernemers kunnen zelf hun bedrijfsgegevens aanpassen en aanvullen en hiermee hun lokale vindbaarheid vergroten. Inmiddels hebben ruim 130.000 bedrijven hun gegevens ingevuld of aangepast. Telefoonboek is opgericht in 2004 en bestaat uit ongeveer 20 medewerkers.


Delen:



Reacties