Menu

Hulp bij internationaal ondernemen



Hulp bij internationaal ondernemen

Hulp bij internationaal ondernemen, bereikbaar zijn buiten kantooruren, tips voor lokale online vindbaarheid van uw MKB en het uitbesteden van uw social media beheer. U kon het deze week allemaal terugvinden op de blog van Places.nl. Omdat het weekend voor de deur staat hebben wij voor u nog even alles op een rij gezet.

Ondernemen in het buitenland: waar vindt u ondersteuning?

Internationaal ondernemen is voor veel ondernemers een grote stap. Stelt u zich voor: u wilt uw kansen benutten in het buitenland. Dan is het waarschijnlijk dat u te maken krijgt met verschillen in regelgeving, taal en cultuur. Hoe u als MKB'er deze verschillen het beste kunt overbruggen, is zelf vaak lastig te bepalen. Gelukkig staat u er niet alleen voor. Places.nl bespreekt in deze blog waar u ondersteuning kunt vinden als uw bedrijf over de Nederlandse grens wil gaan werken. Er zijn namelijk een hoop hulpmiddelen voorhanden. Lees meer over welke partijen u kunt inschakelen als u in het buitenland wil ondernemen

9-5 bestaat niet meer: ga voor 80 uur bereikbaarheid per week!

In Nederland lopen werk en privé steeds meer door elkaar. We doen van alles tegelijk en proberen daarom zo flexibel mogelijk te zijn. Buiten kantoortijden gaat werk soms gewoon door, omdat we telefoontjes en mails vaak blijven ontvangen op onze telefoon. Uw klanten, die overdag zelf druk zijn, verwachten dan ook na kantoortijden nog contact met u op te kunnen nemen voor allerlei zaken. Bedrijven die na 17.00 uur het antwoordapparaat aanzetten, lopen daarom veel bedrijvigheid mis. Dan maar 24 uur per dag doorwerken? Gelukkig niet! Ontdek hoe u met een aantal aanpassingen uw bereikbaarheid vergroot. Lees meer over hoe u de bereikbaarheid van uw bedrijf kunt vergroten

Tips voor de lokale online vindbaarheid van uw MKB

Voor u als ondernemer is het belangrijk om gevonden te worden door uw klanten. Vooral voor MKB'ers is lokale vindbaarheid belangrijk, aangezien het merendeel van het klantenbestand uit de regio komt. Denk bijvoorbeeld aan een kapper, taxibedrijf of de plaatselijke boekhandel. Uit een recent onderzoek van TNS Nipo blijkt dat ondernemers in het MKB nog te weinig doen om goed online vindbaar te zijn. 57 procent van de websites van het MKB lijkt niet geoptimaliseerd voor zoekmachines (SEO) of mobiele applicaties. Het MKB heeft wel de intentie om haar websites te vernieuwen, maar doet dit nog niet massaal. Ook zijn MKB ondernemers nog relatief weinig actief op externe kanalen zoals sociale media. Het vernieuwen en verbeteren van uw website is wel erg belangrijk en draagt bij aan uw online vindbaarheid. Schenk ook aandacht aan zoekmachineoptimalisatie, oftewel uw website zo ontwerpen en invullen dat u goed gevonden wordt via Google en andere zoekmachines. Bent u nog niet helemaal op de hoogte van wat zoekmachineoptimalisatie is? Lees dan eerst deze blog. Hieronder vindt u een aantal tips om uw lokale vindbaarheid, en die van uw website, te optimaliseren. Lees meer over de manieren waarop u uw lokale online vindbaarheid kunt verbeteren

Social media: uitbesteden of in eigen beheer houden?

Een bekende quote op het gebied van social media luidt: "We don't have a choice whether we do social media, the question is how well we do it (Erik Qualman)." Social media zijn er, ongeacht of u er voor kiest om hier aan deel te nemen of niet. Het is niet langer een trend, maar is vaak een vast onderdeel van de marketingstrategie geworden. Voor ondernemingen kan het echter lastig zijn om naast het runnen van een bedrijf ook voldoende tijd te besteden aan een social media beleid. Daarom kunt u er voor kiezen om uw social media uit te besteden aan professionals. Maar wat zijn hier de voor- en nadelen van? Places.nl zet ze voor u op een rij. Lees meer over de voor- en nadelen van het uitbesteden van uw social media beheer


Delen:



Reacties


Zoeken
Zoek