Places logo

Telefoonboek.nl Jaaroverzicht 2013

De enorme populariteit van het mobiele gebruik van Telefoonboek.nl, nieuwe mobiele websites voor Openingstijden.com en Telefoonboek.nl, ruim 45.000 bedrijven die hun online bedrijfsvermelding up to date houden, de lancering van Beste.nl én het profileren van Places.nl tot een kenniscentrum voor u als ondernemer. 2013 was een jaar om in te lijsten! Lees snel verder om te zien wat wij voor u als ondernemer afgelopen jaar allemaal mogelijk gemaakt hebben.

Mobiele groei bij Telefoonboek.nl

De eerste helft van het jaar stond in het teken van de populariteit van het mobiele gebruik van Telefoonboek.nl. Maandelijks mag de website 5,8 miljoen bezoekers verwelkomen, die voornamelijk op zoek zijn naar contactgegevens zoals adresgegevens, telefoonnummers en openingstijden van bedrijven. Van deze 5,8 miljoen bezoekers, zijn er ruim 1,6 miljoen bezoekers die Telefoonboek met hun smartphone of tablet bezoeken. Zij komen vervolgens binnen op de speciale mobiele website of de mobiele apps van Telefoonboek. Deze zijn aangepast op het formaat van mobiele telefoons en tablets. Om in te spelen op deze trend werd in april tevens een nieuwe mobiele website gelanceerd van Openingstijden.com. Zo kunnen de klanten van uw bedrijf nog makkelijker altijd en overal de openingstijden of adresgegevens van uw bedrijf opzoeken. De mobiele website van Openingstijden.com past zich automatisch aan aan het formaat van uw mobiele apparaat, of dit nu een smartphone of een tablet is. Zo hebben bezoekers altijd de beste gebruikerservaring.

Mijlpaal

In het afgelopen jaar zijn er ruim 45.000 bedrijvensgegevens toegevoegd of gewijzigdop Telefoonboek.nl. Het gaat hierbij vooral om het veranderen van telefoonnummers en openingstijden. Deze bedrijven vinden het belangrijk dat hun bedrijf goed vindbaar is op het internet en dat hun gegevens dan ook juist vermeld worden.

Lancering Beste.nl

Sinds augustus kunt u als ondernemer zelf eenvoudig succesvolle kortingsacties opzetten voor uw bedrijf via Places Deals. Met Places Deals voegt u eenvoudig uw aanbiedingen toe aan uw bedrijfsprofiel en promoot u deze gratis onder nieuwe klanten op de website Beste.nl. Beste.nl is dé nieuwe website van Telefoonboek. Hier vindt u aanbiedingen en kortingsacties van lokale ondernemers en landelijke ketens. Bezoekers komen naar Beste.nl voor de hoogste kortingen, de leukste gratis producten en de beste aanbiedingen. Voor u als ondernemer blijft het in 2014 aantrekkelijk om aanbiedingen te plaatsen, voor ongeveer € 50,- per deal. Wanneer u kiest voor een uitgebreide bedrijfsvermelding op Telefoonboek.nl zijn de deals bij uw pakket inbegrepen. Beste.nl is er voor vrijwel iedere ondernemer, van trimsalon tot administratiekantoor en van klusbedrijf tot cafetaria. Ook in 2014 hopen wij u en andere ondernemers te mogen verwelkomen met scherpe deals van uw bedrijf. Op deze manier kunt u uw klantenkring aanzienlijk uitbreiden en maken wij samen met u van uw kortingsactie een groot succes!

Telefoonboek nóg beter mobiel

Augustus was een drukke maand voor Telefoonboek. Naast eerdergenoemde projecten lanceerde Telefoonboek.nl ook een nieuwe mobiele website. Snel even het adres of telefoonnummer van een persoon of bedrijf opzoeken via uw mobiele telefoon is nu nog makkelijker met deze nieuwe mobiele website.

TB-mobiel-overzicht

Niet alleen heeft de mobiele website een nieuw jasje gekregen, ook is het gebruiksgemak van de website nog verder verbeterd. Zo schaalt de website beter mee met de afmeting van het scherm, kunnen recente zoekopdrachten bekeken worden en zijn er sneltoetsen voor veel gezochte categorieën toegevoegd. Hiermee ziet u met één druk op de knop een overzicht van bijvoorbeeld restaurants, hotels of ziekenhuizen in de directe omgeving.

Places.nl, kenniscentrum voor ondernemers

Places.nl, de website waar ondernemers hun bedrijfsgegevens voor Telefoonboek.nl en Openingstijden.com kunnen beheren, heeft zich in 2013 ontwikkeld tot een online kenniscentrum.Op deze wijze wil Places ondernemers helpen bij het succesvol promoten van hun MKB-bedrijf. Door middel van een dagelijkse blog biedt Places praktische tips en handvaten. De onderwerpen zijn divers; van een stappenplan voor het opzetten van een Facebookpagina tot subsidieregelingen voor het MKB. Alle onderwerpen waar u als ondernemer mee te maken kan krijgen worden behandeld, met een nadruk op online marketing en promotie.

2014, wat kunt u verwachten?

Zoals u in dit jaaroverzicht heeft kunnen lezen werkt Telefoonboek hard aan projecten die allemaal ten goede komen aan uw bedrijf. Of het nu gaat om de online vindbaarheid van uw bedrijf of het vergaren van meer kennis over het MKB, bij Telefoonboek bent u voor al deze zaken in 2013 aan het juiste adres geweest. Ook in 2014 zijn wij er voor u. Zo blijven wij Places als kenniscentrum uitbreiden en tevens blijven wij investeren in nieuwe mogelijkheden om de online vindbaarheid van uw bedrijf te vergroten. Verder gaat Beste.nl een nog grotere rol spelen binnen onze werkwijze waar met name ú de vruchten van zal plukken.

Namens alle medewerkers van Telefoonboek wensen wij u een hele fijne jaarswisseling en alle goeds voor u en uw bedrijf in 2014!

Hoe kun jij je bedrijf
laten groeien?

Gratis adviesgesprek

Wij helpen ondernemers groeien! Benieuwd wat we voor jouw bedrijf kunnen betekenen?
Plan een gratis adviesgesprek in met onze adviseur.

Plan een gratis adviesgesprek

Meer weten over een adviesgesprek

Gratis adviesgesprek
  • 100% gratis en vrijblijvend
  • Marketingadvies op maat
  • Geen verplichtingen
Google Reviews 4,5
starstarstarstarstar_half

Ook optimaal vindbaar en bereikbaar zijn? Zet je bedrijf op de kaart met Alles-in-1!