Menu

Taxibedrijven over het algemeen goed bereikbaar



Taxibedrijven over het algemeen goed bereikbaar

Telefonische bereikbaarheid neemt in veel branches een prominente plaats in het dagelijkse reilen en zeilen in beslag. Een branche waarin dit onder andere voor de hand ligt is de taxibranche: hier kan een gemist telefoontje namelijk al snel voor het missen van klanten en dus omzet zorgen. Telefoonboek.nl zocht uit hoe goed de telefonische bereikbaarheid van taxibedrijven in elkaar steekt.

Onderzoek

In de database van Telefoonboek staan 8475 telefoonnummers geregistreerd in de categorie 'Taxi'. Deze nummers worden in het bestand opgenomen als 'slecht bereikbaar' wanneer er drie keer of meer geen gehoor wordt gegeven aan de oproep; hierbij is er ook geen mogelijkheid een bericht achter te laten. Dit was bij 394 van de 8475 bedrijven het geval, hetgeen neerkomt op 4,6% van de gevallen. Dat betekent dat 95,4% van de onderzochte vervoerders weinig tot geen klachten krijgt over de telefonische bereikbaarheid.

Connexxion

Onder de 394 taxibedrijven die meer dan drie keer niet bereikbaar waren vallen een flink aantal taxi services van Connexxion: er staan 27 filialen van deze vervoerder in de lijst. De grootste uitschieters hiervan zijn de Connexxion Taxi Service uit Gouda (85 mislukte belpogingen) en de vestiging in Alkmaar (76).

Provincie

Hoewel de gemiddelde cijfers redelijk goed zijn, geldt dit niet voor iedere provincie. In Zeeland werd er namelijk bij 29,3% meer dan drie keer niet opgenomen. Ook in Drenthe (23,2%) en Limburg (21,2%) zien de bereikbaarheidscijfer er nogal matig uit. De gemiddelde cijfers worden vooral rechtgetrokken door de provincie met het meeste aantal taxibedrijven: in Noord-Holland waren slechts 51 van de 3621 vervoerders meer dan drie keer niet bereikbaar.

Wisselende cijfers

"Over het algemeen zijn dit prima cijfers, maar in Zeeland, Drenthe en Limburg moet men zich toch flink achter de oren krabben" vindt Dirk Lentjes, manager van Places Antwoordservice. "Een gemist telefoontje is voor de klant irritant, omdat deze langer op een taxi moet wachten, maar ook voor het bedrijf zelf is het nadelig. Deze loopt er wellicht omzet door mis."

Percentage slecht bereikbaar per provincie

Zeeland 29,3%

Drenthe 23,2%

Limburg 21,2%

Friesland 14,4%

Gelderland 11,9%

Groningen 11,9%

Overijssel 11,2%

Noord-Brabant 7,9%

Zuid-Holland 3,9%

Utrecht 2,8%

Flevoland 2,3%

Noord-Holland 1,4%


Delen:



Reacties


Zoeken
Zoek