Menu

Taxibedrijven kunnen grote vraag niet aan



Taxibedrijven kunnen grote vraag niet aan

Taxibedrijven lijken de grote vraag naar taxi's niet aan te kunnen. Maar liefst 78,4% is telefonisch onbereikbaar. Dit blijkt uit een onderzoek van Telefoonboek.nl naar de telefonische bereikbaarheid van taxi- en vervoersbedrijven.

Consumentenbeoordelingen

Op Telefoonboek.nl staan alle taxi- en vervoersbedrijven vermeld. Consumenten kunnen hier aangeven of ze de betreffende bedrijven telefonisch hebben kunnen bereiken. Bij maar liefst 78,4% is aangegeven dat een bepaald taxibedrijf één of meerdere keren telefonisch niet bereikbaar is geweest. "Het is voor te stellen dat dit percentage zo hoog is", aldus Joost Nijensteen, Business Manager van Telefoonboek.nl. "Taxichauffeurs, met name de kleine zelfstandige, zijn vooral gefocust op hun werkzaamheden, namelijk het vervoeren van personen. Zo is een oproep van een nieuwe klant snel gemist."

Verlies van omzet

Telefonische onbereikbaarheid blijft niet zonder directe gevolgen. Joost: "Uit ander onderzoek blijkt dat één op de vier bij geen gehoor direct overstapt naar een concurrent. Hierdoor lopen de onbereikbare taxichauffeurs een aardig aantal potentiële klanten mis. Men belt zo naar de concurrent. Dit kan cruciaal zijn voor de omzet."

Taxichauffeurs lopen klanten mis door telefonische onbereikbaarheid.Joost Nijensteen, Business Manager
Over TelefoonboekMet 6,6 miljoen bezoekers per maand is Telefoonboek een van de grootste websites van Nederland met bedrijfsinformatie. Het netwerk van Telefoonboek bestaat uit Telefoonboek.nl, Openingstijden.com en diverse applicaties, en bevat gegevens van ruim 1,3 miljoen Nederlandse bedrijven. Ondernemers kunnen zelf hun bedrijfsgegevens aanpassen en aanvullen en hiermee hun lokale vindbaarheid vergroten. In de periode mei tot en met december 2012 hebben ruim 19.000 bedrijven hun gegevens ingevuld of aangepast. Telefoonboek is opgericht in 2004 en bestaat uit ongeveer 20 medewerkers.

Delen:



Reacties


Zoeken
Zoek