Menu

Ruim 84% leasebedrijven goed bereikbaar



Ruim 84% leasebedrijven goed bereikbaar

Het aantal leaseregistraties blijft dit jaar maar stijgen en heeft inmiddels al een groei van ruim 45% gerealiseerd. Hierbij is alleen al gekeken naar zakelijke leaseauto's en zijn private leaseregistraties buiten beschouwing gebleven. Deze sector doet het momenteel dus erg goed, zeker in vergelijking met de cijfers van eind 2016. Om zowel zakelijke als particuliere klanten te helpen en informeren is het van belang dat leasebedrijven klanten telefonisch te woord kunnen staan. Telefoonboek.nl onderzocht daarom de bereikbaarheid van Nederlandse leasebedrijven.

Onderzoek

In totaal staan 339 telefoonnummers in de categorie 'lease' geregistreerd bij Telefoonboek.nl. Bij dit onderzoek werden telefoonnummers als 'slecht bereikbaar' gezien wanneer een oproep drie keer of meer niet wordt beantwoord. Daarbij is er ook geen optie om een bericht achter te laten. In totaal was dit bij 15,9% van de leasebedrijven het geval. Dat betekent dat 84,1% van de leasebedrijven telefonisch goed bereikbaar is en weinig klachten hierover krijgt.

Provincie

Wanneer er wordt gekeken naar de cijfers per provincie, blijkt dat er geen grote verschillen zijn. Leasebedrijven in Noord-Brabant (6,6%) lijken iets minder goed bereikbaar te zijn in tegenstelling tot bedrijven uit de andere provincies. Gezien het aantal gevestigde bedrijven is dit nog steeds een mooi en acceptabel percentage. Daarnaast zijn er in verhouding meer leasebedrijven uit Noord-Brabant dan uit andere provincies.

Goede cijfers

Een goede bereikbaarheid kan het vertrouwen in het bedrijf en de klantbeleving positief beïnvloeden denkt Dirk Lentjes, manager van Places Antwoordservice. "Het is daarom van belang dat leasebedrijven deze positieve trend vasthouden om zo meer omzet te behalen en een duurzame klantrelatie op te bouwen."


Delen:



Reacties


Zoeken
Zoek