Menu

Reisbureaus uitstekend bereikbaar



Reisbureaus uitstekend bereikbaar

De maanden februari en maart zijn een mooi moment om eens na te gaan denken over een zomervakantie. Heeft u geen zin om zelf te speuren naar de voordeligste tickets en de beste hotels, of totaal niks met Airbnb of Tripadvisor? Dan kunt u nog altijd de hulp van een reisbureau inschakelen. Maar hoe goed zijn deze te bereiken? Telefoonboek.nl zocht het voor u uit.

Onderzoek

In de database van Telefoonboek staan 4983 telefoonnummers geregistreerd in de categorie 'Reisbureau'. Deze nummers worden in het bestand opgenomen als 'slecht bereikbaar' wanneer er drie keer of meer geen gehoor wordt gegeven aan de oproep; hierbij is er ook geen mogelijkheid een bericht achter te laten. Dit was bij 141 van de 4983 telefoonnummers het geval, hetgeen neerkomt op 2,8% van de gevallen. Dat betekent dat 97,2% van de reisbureaus weinig tot geen klachten krijgt over de telefonische bereikbaarheid.

Booking.com en D-reizen

Onder de 141 reisbureaus die meer dan drie keer niet opnamen, vallen relatief veel vestigingen van D-reizen: hiervan staan er veertien telefoonnummers in de lijst. Arke komt wat dat betreft op plaats twee met zes vermeldingen. De meeste bereikbaarheidsklachten werden geregistreerd bij het Amsterdamse bedrijf Booking.com: hier werd maar liefst 130 keer de telefoon niet opgenomen. Ook Tap Air Portugal op luchthaven Schiphol (61) en eBookers uit Amsterdam (52) kregen relatief veel klachten.

Zonnig

Dirk Lentjes, manager van Places Antwoordservice, ziet de boel zonnig in met deze cijfers: "Goed om te zien dat telefonische bereikbaarheid zo serieus wordt opgenomen in deze branche. Een gemist telefoontje zou in het ergste geval een boeking kunnen kosten. Voor bedrijven die er wél veel klachten op na houden zou ik toch eens aanraden een antwoordservice te overwegen."


Delen:



Reacties


Zoeken
Zoek