Menu

Reis telefonisch boeken steeds lastiger



Reis telefonisch boeken steeds lastiger

Het telefonisch boeken van een reis bij een Nederlands reisbureau blijkt steeds lastiger te zijn. Maar liefst 68% van de meer dan 1100 beoordeelde reisbureaus is volgens consumenten telefonisch slecht bereikbaar. Dit blijkt uit cijfers van Telefoonboek.nl.

Last-minute

Op Telefoonboek.nl staan alle Nederlandse bedrijven vermeld en hier kunnen consumenten aangeven of ze de bedrijven telefonisch hebben kunnen bereiken. Van de meer dan 1100 beoordeelde reisbureaus blijkt 68% één of meerdere keren telefonisch onbereikbaar te zijn geweest. "Een hoog, maar verklaarbaar percentage waar zeker tijdens deze vakantieperiode direct wat aan gedaan kan worden", aldus Joost Nijensteen, Business Manager van Telefoonboek.nl.

"Het is voor te stellen dat de telefoonlijnen van reisbureaus nu vaak bezet zijn of dat de klanten aan de balie voorrang krijgen. Echter is juist in deze vakantieperiode telefonische bereikbaarheid voor deze bedrijven van groot belang. Veel consumenten zoeken nog naar een last-minute of plannen zelfs al hun wintersportvakantie. Even snel meer info vragen bij een reisbureau of het plannen van een afspraak met een reisadviseur gaat dan blijkbaar niet altijd zo makkelijk", stelt Joost. "Dit is jammer, aangezien veel van deze reisbureaus hierdoor potentiële klanten mislopen."

Bereikbaarheid tijdens de zomerperiode

Telefoonboek.nl biedt met Places Antwoordservice de mogelijkheid aan bedrijven om optimaal telefonisch bereikbaar te zijn. Om kennis te maken met deze dienst mogen bedrijven 30 dagen lang de antwoordservice vrijblijvend proberen.

Joost: "Op deze manier krijgt de ondernemer kosteloos inzichtelijk welke telefoontjes hij of zij mist in een maand. Aan het einde van de maand evalueren wij samen met de ondernemer de uitkomst hiervan. Afgelopen maand sloten meer dan 150 bedrijven bij deze antwoordservice aan. Dit laat zien dat ondernemers zich er bewust van zijn dat ze niet altijd de telefoon kunnen opnemen, maar dit wel willen voor een professionele uitstraling."

Bent u een klant aan het helpen aan uw balie en gaat juist dan de telefoon? Geen nood, Places Antwoordservice kan dit telefoontje persoonlijk en professioneel voor u aannemen. Zo staat u altijd al uw klanten te woord.Joost Nijensteen, Business Manager
Over TelefoonboekMet 5,8 miljoen bezoekers per maand is Telefoonboek een van de grootste websites van Nederland met bedrijfsinformatie. Het netwerk van Telefoonboek bestaat uit Telefoonboek.nl, Openingstijden.com en diverse applicaties, en bevat gegevens van ruim 1,3 miljoen Nederlandse bedrijven. Ondernemers kunnen zelf hun bedrijfsgegevens aanpassen en aanvullen en hiermee hun lokale vindbaarheid vergroten. Inmiddels hebben 50.000 bedrijven hun gegevens ingevuld of aangepast. Telefoonboek is opgericht in 2004 en bestaat uit ongeveer 20 medewerkers.

Delen:



Reacties


Zoeken
Zoek