Menu

93% kledingwinkels uitstekend bereikbaar



93% kledingwinkels uitstekend bereikbaar

Nu de winter alweer een tijdje voorbij is en de lente al even aan de gang is, kunnen de modefreaks alvast gaan nadenken over een zomergarderobe. Hoewel kleding ook al veel online wordt besteld (het wordt immers steeds makkelijker om thuis te passen en weer terug te sturen), geven een hoop mensen nog steeds de voorkeur aan een fysieke kledingwinkel. Maar hoe goed zijn zij telefonisch bereikbaar voor vragen van klanten? Telefoonboek.nl dook in de database en zette de feiten op een rijtje.

Onderzoek

In de database van Telefoonboek staan 14.133 telefoonnummers geregistreerd in de categorie 'Kleding'. Deze nummers worden in het bestand opgenomen als 'slecht bereikbaar' wanneer er drie keer of meer geen gehoor wordt gegeven aan de oproep; hierbij is er ook geen mogelijkheid een bericht achter te laten. Dit was bij 990 van de 14.133 winkels het geval, hetgeen neerkomt op 7% van de gevallen. Dat betekent dat 93% van de onderzochte kledingzaken weinig tot geen klachten krijgt over de telefonische bereikbaarheid.

Provincie

Wanneer de cijfers worden afgezet tegenover het aantal gevestigde winkels per provincie, valt te zien dat vooral Drentse en Groningse kledingwinkels relatief vaak de telefoon niet opnemen: hier kregen 9,8% en 9,5% van de kledingzaken meer dan drie klachten. In Zeeland (5,4%) en Flevoland (4,8%) werden de minste mislukte belpogingen geregistreerd.

Uitschieters

Het hoofdkantoor van Wehkamp te Zwolle kreeg in deze categorie verreweg de meeste klachten: maar liefst 534 waren zij niet bereikbaar voor bezoekers van Telefoonboek.nl. De Zara in Den Haag was de winkel met de meeste gemiste telefoontjes: hier werden 86 mislukte belpogingen geregistreerd. Andere uitschieters waren onder andere de Primark in Almere (75 mislukte belpogingen) en een filiaal van H&M in Amsterdam (48).

Aandacht voor de klant

"Als eigenaar of medewerker van een kledingwinkel wil je natuurlijk zoveel mogelijk aandacht besteden aan de klant" vertelt Dirk Lentjes, manager van Places Antwoordservice. "Dan kan het opnemen van de telefoon er nog wel eens bij in schieten. Vooral bij grote ketens komt dit nog al eens voor, zo blijkt uit dit onderzoek. Maar aan de andere kant van de lijn bevinden zich ook klachten die aandacht behoeven. Met een goede bereikbaarheid hou je de klantenbase tevreden."

Percentage slecht bereikbaar per provincie

Drenthe 9,8%

Groningen 9,5%

Noord-Brabant 7,6%

Noord-Holland 7,5%

Overijssel 7,3%

Limburg 7,2%

Zuid-Holland 7%

Friesland 6,4%

Gelderland 6,3%

Utrecht 6,2%

Zeeland 5,4%

Flevoland 4,8%


Delen:



Reacties


Zoeken
Zoek