Menu

Meeste installatiebedrijven uitstekend bereikbaar



Meeste installatiebedrijven uitstekend bereikbaar

Wanneer een ketel, verwarming of waterleiding het begeeft, hoopt men natuurlijk dat dit probleem snel verholpen wordt. Een installatiebedrijf kan soelaas bieden, maar dan moet deze wel snel aan de lijn gekregen worden. Vooral bij kleine bedrijfjes zou dit lastig kunnen zijn, wanneer de installateur bijvoorbeeld zelf met een klus bezig is. Telefoonboek.nl zocht uit hoe goed bedrijven in deze branche de telefoon opnemen.

Onderzoek

In de database van Telefoonboek staan 2554 telefoonnummers geregistreerd in de categorie 'Installatiebedrijf'. Deze nummers worden in het bestand opgenomen als 'slecht bereikbaar' wanneer er drie keer of meer geen gehoor wordt gegeven aan de oproep; hierbij is er ook geen mogelijkheid een bericht achter te laten. Dit was bij 59 van de 2554 installatiebedrijven het geval, hetgeen neerkomt op 2,3% van de gevallen. Dat betekent dat maar liefst 97,7% van de onderzochte telefoonnummers weinig tot geen klachten krijgt over de telefonische bereikbaarheid.

Provincie

Wel verschillen de bereikbaarheidscijfers nogal per provincie. In Zuid-Holland, de provincie met verreweg de meeste installatiebedrijven, worden de minste klachten waargenomen: bij 1% van de Zuid-Hollandse installatiebedrijven werden meer dan drie mislukte belpogingen geregistreerd. In Drenthe en Groningen komen relatief gezien de meeste klachten voor: hier werd in respectievelijk 8,8% en 7,4% van de gevallen meer dan drie keer niet opgenomen. Wel bleek dat onder de 59 installatiebedrijven met meer dan drie mislukte belpogingen zich weinig uitschieters bevonden: geen bedrijf kreeg meer dan twaalf klachten.

Altijd bereikbaar

Goede telefonische bereikbaarheid is in deze branche niet alleen belangrijk voor de klant, die graag een lekkende verwarming of een kapotte ketel zo snel mogelijk gerepareerd ziet. Ook voor het bedrijf zelf kan een gemist belletje zomaar een klus, en dus omzet schelen. Dirk Lentjes van Places Antwoordservice denk dat deze problemen makkelijk te voorkomen zijn: "Het kan voor deze bedrijven een uitkomst zijn om een antwoordservice in de arm te nemen. Zo is het bedrijf ook bereikbaar wanneer het personeel de handen vol heeft of er buiten werktijden gebeld wordt"

Percentage slecht bereikbare bedrijven per provincie

Drenthe 8,8%

Groningen 7,4%

Friesland 5,8%

Limburg 3,2%

Noord-Brabant 2,8%

Gelderland 2,7%

Overijssel 2,3%

Noord-Holland 2%

Flevoland 1,6%

Utrecht 1,3%

Zuid-Holland 1%

*In Zeeland werden er geen bedrijven met meer dan drie klachten gevonden


Delen:



Reacties


Zoeken
Zoek