Menu

Meerderheid verzekeraars prima bereikbaar



Meerderheid verzekeraars prima bereikbaar

Verzekeringen zijn er in vele soorten en maten. Zo verzekeren Nederlanders hun auto, hun inboedel, hun uitvaart en, ook niet onbelangrijk, hun gezondheid. Normaal gesproken niet iets om iedere dag mee bezig te zijn; u betaalt een bepaald bedrag per maand om te voorkomen dat u in een bijzonder geval voor (prijzige) verassingen komt te staan. Maar wanneer u toch op dat moment komt dat de verzekering aangesproken moet worden, bijvoorbeeld bij een vraag over de polis of het indienen van een declaratie, is het goed om te weten of deze u op een juiste manier te woord kan staan. Telefoonboek.nl onderzocht daarom hoe het gesteld is met de telefonische bereikbaarheid van verzekeraars.

Onderzoek

In de database van Telefoonboek staan 6944 telefoonnummers geregistreerd in de categorie 'Verzekeringen'. Deze nummers worden in het bestand opgenomen als 'slecht bereikbaar' wanneer er drie keer of meer geen gehoor wordt gegeven aan de oproep; hierbij is er ook geen mogelijkheid een bericht achter te laten. Dit was bij 452 van de 6944 verzekeraars het geval, hetgeen neerkomt op 6,5% van de gevallen. Dat betekent dat 93,5% van de onderzochte verzekeraars weinig tot geen klachten krijgen over de telefonische bereikbaarheid.

Univé en Premieheld.nl

Onder de 452 verzekeraars die meer dan drie keer niet te bereiken waren vallen veel kantoren van Univé: maar liefst 79 vestigingen namen meer dan drie keer de telefoon niet op. Het kantoor van Univé dat de meeste klachten kreeg staat in Alkmaar: hier werden 61 belletjes gemist. Premieheld.nl, een vergelijkingswebsite van verzekeraars uit Roosendaal, spande de kroon: daar werden 209 mislukte belpogingen geregistreerd. Ook het Zorgkantoor van Zilveren Kruis in Zwolle (86 mislukte pogingen) kreeg veel klachten.

Vraagbaak

"Telefonische bereikbaarheid is nog steeds erg belangrijk voor zorgverzekeraars" vertelt Dirk Lentjes, manager van Places Antwoordservice. "Veel zaken rondom verzekeringen worden inmiddels online geregeld, maar de telefoon is in veel gevallen nog steeds de eerste vraagbaak voor klanten. Het is logisch dat kantoren van een bedrijf als Univé meer klachten krijgen, aangezien het een grote speler is in het verzekeringswezen. Dat betekent wel nog steeds dat zij iets aan die bereikbaarheid mogen sleutelen, zeker als het gaat om kostbare dingen die men graag verzekert ziet."


Delen:



Reacties


Zoeken
Zoek