Menu

Meer dan helft banken Utrecht slecht bereikbaar



Meer dan helft banken Utrecht slecht bereikbaar

Het openen van een nieuwe rekening of het regelen van andere bankzaken per telefoon zou nog wel eens een langdurige en frustrerende aangelegenheid kunnen worden. Uit onderzoek van Telefoonboek.nl blijkt namelijk dat 57% van de Utrechtse banken slecht bereikbaar is.

Onderzoek

In de database van Telefoonboek staan 145 Utrechtse telefoonnummers geregistreerd in de categorie 'Bank'. Deze nummers worden in het bestand opgenomen als 'slecht bereikbaar' wanneer er drie keer of meer geen gehoor wordt gegeven aan de oproep; hierbij is er ook geen mogelijkheid een bericht achter te laten. Dit was bij 83 van de 145 kantoren het geval, hetgeen neerkomt op 57% van de gevallen.

Beoordeling

Bovendien kunnen websitebezoekers een beoordeling aan het verloop van het contact geven. Het hoofdkantoor van Rabobank (Utrecht-stad) spande de kroon: hier werd maar liefst 61 keer niet opgenomen. Andere uitschieters onder de slechtst bereikbare banken van de provincie Utrecht waren onder andere vestigingen van de ING in Woerden, Veenendaal en Utrecht-stad (allen 44 mislukte belpogingen) en Banque Chaabi du Maroc (Utrecht-stad, 43).

Klantenservice

Deze resultaten zijn vrij opmerkelijk te noemen, vindt Dirk Lentjes, manager van Places Antwoordservice en onderzoeker van Telefoonboek.nl: "Zeker als je bedenkt dat een groot deel van de klantenservice van banken nog per telefoon gaat. Bovendien gaat het hier om instanties die het geld van hun klanten beheren: die zouden toch altijd bereikbaar moeten zijn voor eventuele vragen over hun rekeningen."

Top tien slechtst bereikbare banken

  1. Rabobank, Utrecht (61)
  2. ING Bank, Utrecht (44)
  3. ING Bank, Woerden (44)
  4. ING Bank, Veenendaal (44)
  5. Banque Chaabi du Maroq (43)
  6. Attijariwafa Bank Europe, Utrecht (40)
  7. ABN AMRO, Zeist (37)
  8. ING Bank, Amersfoort (36)
  9. ING Bank, Nieuwegein (35)
  10. ING Bank, Zeist (34)

Delen:



Reacties


Zoeken
Zoek