Menu

Ruim 36% openbaar vervoerders telefonisch matig bereikbaar



Ruim 36% openbaar vervoerders telefonisch matig bereikbaar

Zeker in de winterse omstandigheden van januari is het niet fijn om in de kou te blijven staan wanneer u met het openbaar vervoer reist. Een belletje naar de plaatselijke vervoerder kan een hoop nodeloos gekleum bij een bus- of treinstation schelen: rijdt alles volgens de normale dienstregeling, is er vertraging en worden er misschien wel extra treinen of bussen ingezet? Belangrijke vragen waar medewerkers van uw vervoerder u vast mee kunnen helpen. Maar dan moet u ze wel aan de lijn krijgen natuurlijk. Telefoonboek.nl onderzocht hoe het gesteld is met de telefonische bereikbaarheid van openbaar vervoerders.

Onderzoek

In de database van Telefoonboek.nl staan 117 telefoonnummers geregistreerd in de categorie "openbaar vervoer". Bezoekers van de website kunnen aangeven of ze de gezochte instantie te pakken kregen. Een instantie wordt als "slecht bereikbaar" opgenomen in het bestand wanneer er drie keer of meer geen gehoor wordt gegeven aan de oproep. Dit kwam voor in 43 van de 117 gevallen, hetgeen neerkomt op 36,7%. Het aantal mislukte belpogingen varieerde van drie tot 90.

Beoordeling

Bovendien kunnen websitebezoekers een beoordeling aan het verloop van het contact geven. Onder uitschieters van de slechtst bereikbare vervoerders vallen onder andere een aantal kantoren van Connexxion: vooral de kantoren in Amersfoort (90 mislukte belpogingen), Arnhem en Alkmaar (beiden 78) waren vaak lastig te pakken te krijgen. Ook vestigingen van Veolia (o.a. Waalwijk en Den Haag), Arriva (Heijenoord) en Syntus (Deventer) staan regelmatig in deze lijst.

Glad ijs

Het openbaar vervoer is een branche waarin klanten graag van duidelijkheid worden voorzien, weet Dirk Lentjes, manager van Places Antwoordservice te melden: "Telefonische bereikbaarheid is essentieel voor een branche zoals het openbaar vervoer. Zeker met deze winterse omstandigheden gaat er nogal eens wat mis in de dienstregeling, vaak buiten de macht van de vervoerder om. Dan is het belangrijk dat klanten met vragen goed te woord gestaan worden. De 36,7% waarbij dit niet het geval is begeeft zich op glad ijs."


Delen:



Reacties


Zoeken
Zoek