Menu

Kwantum telefonisch niet goed bereikbaar



Kwantum telefonisch niet goed bereikbaar

Uit onderzoek van de Rabobank blijkt dat er steeds minder consumenten zijn die zelf kunnen of willen klussen. Steeds meer consumenten besteden hun klusjes uit. Dit is een belangrijke ontwikkeling voor de bouwmarkten in Nederland. Hoewel de doelgroep van 'doe-het-zelvers' afneemt groeit namelijk het aantal kleine zelfstandige ondernemers. Dit is een belangrijke doelgroep om aandacht aan te besteden voor bouwmarkten, zeker omdat consumenten daardoor steeds vaker een klusbedrijf in de arm nemen. Deze doelgroep wil snel en vakkundig geholpen worden. Om op deze ontwikkeling in te spelen is het belangrijk dat de bouwmarkten telefonisch goed bereikbaar zijn. Maar hoe is het gesteld met de bereikbaarheid van de bouwmarkten? Telefoonboek.nl zocht het uit.

Onderzoek

In de database van Telefoonboek staan 2.537 telefoonnummers geregistreerd in de categorie 'bouwmarkt'. Deze nummers worden in het bestand opgenomen als 'slecht bereikbaar' wanneer er drie keer of meer geen gehoor wordt gegeven aan de oproep; hierbij is er ook geen mogelijkheid een bericht achter te laten. Dit was bij 204 bouwmarkten het geval, hetgeen neerkomt op 8% van de gevallen. Dat betekent dat 92% van de bouwmarkten weinig tot geen klachten krijgen over de telefonische bereikbaarheid.

Kwantum slechtst bereikbaar

In de resultaten van het onderzoek komen een aantal grote bouwmarktketens voor. Zo wordt 60% van de filialen van Kwantum beoordeeld als 'slecht bereikbaar'. Deze filialen namen drie keer of meer de telefoon niet op. De Gamma volgt op plaats twee van slecht bereikbare bouwmarkten, daarvan was 13,9% van de vestigingen niet goed te bereiken. De Praxis (12,4%) en Karwei (8,8%) komen ook relatief vaak voor in het bestand. Een vestiging van Praxis heeft veruit de meeste gemiste oproepen: het Praxis hoofdkantoor in Diemen had maar liefst 251 gemiste oproepen.

Provincie

Wanneer de bereikbaarheidscijfers per provincie worden bekeken valt op dat Limburg relatief gezien het slechtst scoort op telefonische bereikbaarheid. Daar is 14,7% van de bouwmarkten niet goed bereikbaar. In Flevoland scoren de bouwmarkten het beste. Daar was slechts 3,2% van de bouwmarkten niet goed bereikbaar.

Ruimte voor verbetering

De cijfers van de bouwmarkten laten zien dat er ruimte is voor verbetering, vindt Dirk Lentjes, manager van Places Antwoordservice. "De trends in de branche tonen aan dat er een toenemende behoefte aan advies, gemak, service en beleving is. Om op deze trend in te spelen is het belangrijk dat bouwmarkten telefonisch goed te bereiken zijn. Met name voor filialen van de Kwantum is hier verbetering mogelijk".

Percentage slecht bereikbaar per provincie

Limburg: 14,7%

Noord-Holland: 10,5%

Noord-Brabant: 10%

Utrecht: 9,6%

Zuid-Holland: 9,3%

Gelderland: 8,4%

Groningen: 8,4%

Overijssel: 6,9%

Friesland: 6,3%

Drenthe: 5,7%

Zeeland: 3,3%

Flevoland: 3,2%


Delen:



Reacties


Zoeken
Zoek