Menu

Kledingwinkels over het algemeen goed bereikbaar



Kledingwinkels over het algemeen goed bereikbaar

Hoewel de winters in Nederland steeds minder koud worden, is het toch verstandig u warm aan te kleden. Januari kan daar een goed moment voor zijn: na de feestdagen houden veel winkels uitverkoop. Zo ook kledingwinkels. Misschien goed om een belletje te plegen naar uw favoriete modezaak om te weten te komen of uw favoriete winterjas er nog in de juiste maat hangt. Dan kan het vervelend zijn wanneer er geen gehoor wordt gegeven. Telefoonboek.nl onderzocht hoe het gesteld is met de bereikbaarheid van kledingwinkels.

Onderzoek

In de database van Telefoonboek staan 14.138 telefoonnummers geregistreerd in de categorie 'Kledingwinkel'. Deze nummers worden in het bestand opgenomen als 'slecht bereikbaar' wanneer er drie keer of meer geen gehoor wordt gegeven aan de oproep; hierbij is er ook geen mogelijkheid een bericht achter te laten. Dit was bij 960 van de 14.138 kledingwinkels het geval. Dat betreft slechts 6,8% van de gevallen, wat betekent dat 93,2% van de onderzochte kledingwinkels weinig tot geen klachten krijgen.

Grote zaken

Wat opvalt onder de 6,8% die drie keer of meer de telefoon niet opnamen, is dat er veel grote ketens in deze lijst staan. Vooral filialen van H&M (104 filialen) en C&A (118 filialen) nemen vaker de telefoon niet op. Wat betreft de meest geregistreerde klachten spant het hoofdkantoor van Wehkamp de kroon: daar werden 523 mislukte belpogingen geregistreerd.

Antwoordservice

"In kledingwinkels is men normaalgesproken veel met klanten bezig, dan kan het opnemen van de telefoon daar wel eens bij inschieten" vertelt Dirk Lentjes, manager van Places Antwoordservice. "Vooral grote en bekende filialen worden vaak gebeld, niet zo gek dat hier ook de meeste mislukte pogingen geregistreerd worden. Wel is dit een probleem dat makkelijk verholpen kan worden: met een antwoordservice kan altijd iemand de klant te woord staan."

Afgezet tegen het totaal aantal kledingwinkels in de provincie scoort Drenthe het slechtst. Daar nam 7% van de kledingwinkels drie keer of vaker de telefoon niet op. Flevoland scoorde relatief gezien het best: daar werd bij 3,3% meer dan drie keer niet opgenomen.

Percentage meer dan drie keer niet bereikbaar per provincie

Drenthe 7,0

Groningen 5,8

Noord-Brabant 5,3

Overijssel 5,2

Limburg 5,1

Noord-Holland 4,9

Zuid-Holland 4,6

Friesland 4,4

Gelderland 4,3

Utrecht 4,3

Zeeland 3,8

Flevoland 3,3


Delen:



Reacties


Zoeken
Zoek