Menu

Kappersafspraak maken steeds lastiger



Kappersafspraak maken steeds lastiger

Het telefonisch bereiken van kappers blijkt in Nederland niet altijd eenvoudig te zijn. Maar liefst 71% van de meer dan 7000 beoordeelde kapsalons is volgens consumenten telefonisch onbereikbaar. Dit blijkt uit cijfers van Telefoonboek.nl.

Focus op werkzaamheden

Op Telefoonboek.nl staan alle Nederlandse kapsalons vermeld en consumenten kunnen hier aangeven of ze de betreffende kappers telefonisch hebben kunnen bereiken. Van de meer dan 7000 beoordeelde kapsalons blijkt 71% één of meerdere keren telefonisch onbereikbaar te zijn geweest. "Een hoog, maar verklaarbaar percentage", aldus Joost Nijensteen, Business Manager van Telefoonboek.nl.

"Het is voor te stellen dat kappers met name gefocust zijn op hun werkzaamheden, zoals knippen, wassen en verven. In deze gevallen heeft het opnemen van de telefoon niet altijd de prioriteit. Aangezien uit ander recent onderzoek blijkt dat één op de vier klanten bij geen gehoor overstapt naar een concurrent, lopen de onbereikbare kapsalons op deze manier potentiële klanten mis."

Klanten in de zaak

Niet alleen de focus op de daadwerkelijke werkzaamheden kan een oorzaak zijn van telefonische onbereikbaarheid. Joost: "Het is bijvoorbeeld ook mogelijk dat klanten die spontaan binnenlopen in de zaak voorrang krijgen. Kappers kunnen dan sneller geneigd zijn een telefoontje niet aan te nemen."

Dit onderzoek bij kappers is gedaan in het kader van Places Antwoordservice, een nieuwe dienst van Telefoonboek.nl.

Een kappersafspraak is door telefonische onbereikbaarheid niet altijd even makkelijk. Grote kans dat de klant overstapt naar een concurrent.Joost Nijensteen, Business Manager
Over TelefoonboekMet 5,8 miljoen bezoekers per maand is Telefoonboek een van de grootste websites van Nederland met bedrijfsinformatie. Het netwerk van Telefoonboek bestaat uit Telefoonboek.nl, Openingstijden.com en diverse applicaties, en bevat gegevens van ruim 1,3 miljoen Nederlandse bedrijven. Ondernemers kunnen zelf hun bedrijfsgegevens aanpassen en aanvullen en hiermee hun lokale vindbaarheid vergroten. Inmiddels hebben 50.000 bedrijven hun gegevens ingevuld of aangepast. Telefoonboek is opgericht in 2004 en bestaat uit ongeveer 20 medewerkers.

Delen:



Reacties


Zoeken
Zoek