Menu

Ironisch: groot deel telefoonwinkels slecht bereikbaar



Ironisch: groot deel telefoonwinkels slecht bereikbaar

Mobiele telefonie geniet een belangrijke plaats in het zowel het privé al het zakelijke leven van de gemiddelde Nederlander. Slechts een nihil deel van de volwassen bevolking zit nog zonder mobieltje. Het grote aandeel van mobiele telefonie blijkt bijvoorbeeld ook al uit het steeds groter wordende aandeel van het mobiele zoekverkeer bij Telefoonboek en het opraken van mobiele telefoonnummers. Het uitzoeken van de juiste telefoon en het juiste abonnement is dus een belangrijke zaak. Telefoonboek.nl zocht uit hoe het gesteld is met de bereikbaarheid van telefonieaanbieders.

Onderzoek

In de database van Telefoonboek staan 2010 telefoonnummers geregistreerd in de categorie 'Telefoonwinkel'. Deze nummers worden in het bestand opgenomen als 'slecht bereikbaar' wanneer er drie keer of meer geen gehoor wordt gegeven aan de oproep; hierbij is er ook geen mogelijkheid een bericht achter te laten. Dit was bij 832 van de 2010 telefoonnummers het geval, hetgeen neerkomt op 41,4% van de onderzochte winkels. Dat betekent dat 58,6% van de onderzochte telefoonwinkels weinig tot geen klachten krijgen over de telefonische bereikbaarheid.

Vodafone en Tele2

Onder de 832 telefoonwinkels met meer dan drie mislukte belpogingen vallen vooral veel winkels van Vodafone: maar liefst 226 vestigingen kregen meer dan drie klachten. De vestiging in Apeldoorn noteerde de meeste gemiste belletjes: hier werd 98 keer niet opgenomen. Gekeken naar alle telefoonnummers werd het hoofdkantoor van Tele2 in Diemen het slechtst beoordeeld: hier werden afgelopen jaar maar liefst 176 mislukte pogingen geregistreerd. De vestiging van KPN XL in Breda komt daarna met 146 onbeantwoorde oproepen.

Core business

"Toch gek dat bij een branche waarbij telefonie de core business is, de telefonische bereikbaarheid zo matig is" vindt Dirk Lentjes, manager van Places Antwoordservice. "Het kan vaak druk zijn in zo'n winkel wanneer er veel klanten op de stoep staan. Dat is op zich niet erg. Maar als medewerkers om wat voor reden dan ook niet in staat zijn op te nemen, kan men de telefoon ook doorschakelen naar een antwoordservice."


Delen:



Reacties


Zoeken
Zoek