Menu

Hoofdkantoor Booking.com slecht bereikbaar



Hoofdkantoor Booking.com slecht bereikbaar

Het is eind mei en de zomer staat voor de deur. Dit is het moment dat veel mensen hun vakantiegeld binnen krijgen. Eindelijk genoeg geld om die welverdiende vakantie te gaan boeken. Een mooie rondreis door Azië? Of toch maar naar die leuke camping aan de Costa Brava? Er is een overweldigend (online) aanbod waardoor het soms lastig is om een keuze te maken. Er zijn verschillende reisbureaus in Nederland die u daarmee kunnen helpen. Maar zijn de reisbureaus in Nederland telefonisch goed te bereiken? Telefoonboek.nl zocht het uit.

Onderzoek

In de database van Telefoonboek staan 4.983 telefoonnummers geregistreerd in de categorie 'reisbureaus'. Deze nummers worden in het bestand opgenomen als 'slecht bereikbaar' wanneer er drie keer of meer geen gehoor wordt gegeven aan de oproep; hierbij is er ook geen mogelijkheid een bericht achter te laten. Dit was bij 141 telefoonnummers het geval, hetgeen neerkomt op 2,8% van de gevallen. Dat betekent dat 97,2% van de onderzochte reisbureaus weinig tot geen klachten krijgen over de telefonische bereikbaarheid.

Bekende reisbureaus

In de resultaten van het onderzoek komen een aantal bekende reisbureaus vaker voor. Van de organisatie D-reizen worden veertien reisbureaus beoordeeld als 'slecht bereikbaar'. Op de tweede plek komt Arke met zes reisbureaus die drie keer of meer geen gehoor gaven aan een oproep. Sinds 2015 is de merknaam Arke verdwenen en valt het nu geheel onder de reisorganisatie Tui.

Als er wordt gekeken naar het reisbureau met de meeste gemiste oproepen komt een ander bedrijf het slechtste uit de bus. Het hoofdkantoor van Booking.com in Amsterdam heeft namelijk de meeste gemiste oproepen. Zij wisten 130 keer de telefoon niet op te nemen.

Provincie

Wanneer de bereikbaarheidscijfers per provincie worden bekeken valt op dat Zeeland het slechtst scoort op telefonische bereikbaarheid. Daar is 9,3% van de reisbureaus niet goed bereikbaar. De provincie Flevoland komt als beste uit het onderzoek. Daar zijn geen reisbureaus gevonden die vaker dan drie keer een oproep hebben gemist. Zij hebben relatief gezien ook een stuk minder reisbureaus dan andere provincies zoals Noord-Holland en Zuid-Holland.

Ruimte voor verbetering

Wanneer er op vakantie onverhoopt iets mis gaat is het fijn om snel het reisbureau te kunnen bellen. Het is dan ook belangrijk dat reisbureaus goed te bereiken zijn, vindt Dirk Lentjes, manager van Places Antwoordservice. "Reisbureaus moeten altijd voor hun klanten klaarstaan. Zij zijn immers het aanspreekpunt als het gaat om de vakantie. Hoewel de meeste reisbureaus goed te bereiken zijn is er nog wel ruimte voor verbetering. Met name D-reizen en Booking.com kunnen de telefonische bereikbaarheid verbeteren."

Percentage slecht bereikbaar per provincie

Zeeland: 9,3%

Friesland: 5,7%

Zuid-Holland: 4,7%

Overijssel: 4,1%

Limburg: 3,4%

Noord-Holland: 3,4%

Utrecht: 2,6%

Drenthe: 2,4%

Noord-Brabant: 2,3%

Gelderland: 1%

Groningen: 0,9%

Flevoland: 0%


Delen:



Reacties


Zoeken
Zoek