Menu

Haringhappen: 90% Viswinkels goed bereikbaar



Haringhappen: 90% Viswinkels goed bereikbaar

Volgens traditie wordt er op Aswoensdag, de dag na carnaval, weer gretig naar haring gehapt. Voert u dit niet per se graag en pleine public uit, maar heeft u wel zin in een lekker visje? Dan kan een uitstapje naar de plaatselijke visboer uitkomst bieden. De vraag rest, zeker in het zuiden van het land, of deze na alle carnavalsfestiviteiten nog wel geopend is. Een belletje is snel gepleegd: reden voor Telefoonboek.nl om uit te zoeken hoe goed de bereikbaarheid van Nederlandse viswinkels is.

Onderzoek

In de database van Telefoonboek staan 1010 telefoonnummers geregistreerd in de categorie 'Viswinkel'. Deze nummers worden in het bestand opgenomen als 'slecht bereikbaar' wanneer er drie keer of meer geen gehoor wordt gegeven aan de oproep; hierbij is er ook geen mogelijkheid een bericht achter te laten. Dit was bij 129 van de 1010 zaken het geval, hetgeen neerkomt op 12,8% van de gevallen. Dat betekent dat 87,2% van de onderzochte viswinkels weinig tot geen klachten krijgen over de telefonische bereikbaarheid.

Vishuis

Onder de 109 zaken die meer dan drie keer niet bereikbaar waren vallen weinig echt grote uitschieters. Slechts één zaak noteerde meer dan 20 mislukte belpogingen: Het Vishuis in Marum nam om precies te zijn 23 keer de telefoon niet op. Op nummer twee Komt Marina Vishandel Tilburg met 18 mislukte belpogingen.

Provincie

Gekeken naar het aantal slecht bereikbare viswinkels per provincie, valt op dat in Limburg de meeste "slecht bereikbare" zaken gevestigd zijn. Met 31% voeren de Limburgers deze lijst aan. In Gelderland krijgen viswinkels de minste klachten: slechts 7,1% van de winkels aldaar namen meer dan drie keer de telefoon niet op.

Vishanden

"Een goede score, maar het kan altijd beter" vindt Dirk Lentjes, manager van Places Antwoordservice. "In een viswinkel kan het op sommige momenten net even wat drukker zijn met klanten, of de visboer heeft te kampen met glibberige vishanden, waardoor het opnemen van de telefoon er soms bij in schiet. Een antwoordservice zou dan ook in deze branche uitkomst kunnen bieden."

Percentage slecht bereikbaar per provincie

Limburg 31%

Noord-Brabant 21,3%

Groningen 20%

Zeeland 13,9%

Flevoland 13%

Noord-Holland 12,8%

Zuid-Holland 11,5%

Drenthe 11,1%

Friesland 10,5%

Overijssel 10,3%

Utrecht 7,5%

Gelderland 7,1%


Delen:



Reacties