Menu

Grootste deel keukenspeciaalzaken goed bereikbaar



Grootste deel keukenspeciaalzaken goed bereikbaar

Is de kookplaat aan vervanging toe of wilt u meteen de hele keuken verbouwen? Dan kan het goed zijn om even contact op te nemen met de keukenspeciaalzaak van dienst. In de verschillende showrooms kunt u al inspiratie opdoen, maar voor aanvullende vragen kunt u meestal ook telefonisch terecht. Maar hoe goed is deze telefonische bereikbaarheid? Wanneer men vooral men klanten in de zaak bezig is, kan het opnemen er nogal wel eens bij in schieten. Telefoonboek.nl zocht uit hoe het gesteld is met de telefonische klantenservice van keukenspeciaalzaken.

Onderzoek

In de database van Telefoonboek staan 1572 telefoonnummers geregistreerd in de categorie 'Keukens'. Deze nummers worden in het bestand opgenomen als 'slecht bereikbaar' wanneer er drie keer of meer geen gehoor wordt gegeven aan de oproep; hierbij is er ook geen mogelijkheid een bericht achter te laten. Dit was bij 64 van de 1572 keukenzaken het geval, hetgeen neerkomt op 4,1% van de gevallen. Dat betekent dat maar liefst 95,9% van de onderzochte telefoonnummers weinig tot geen klachten krijgt over de telefonische bereikbaarheid.

Provincie

Wanneer de cijfers worden afgezet tegenover het aantal gevestigde keukenspecialzaken per provincie, valt te zien dat in Noord-Brabant relatief gezien de meeste klachten voorkomen. Hier werd bij 8,1% van de winkels meer dan drie mislukte belpogingen geregistreerd. Zuid-Hollandse keukenspeciaalzaken kregen relatief gezien de minste klachten (1,3%). Ook valt er op dat er maar drie winkels zijn die meer dan twintig mislukte belpogingen registreerden. Het gaat hier toevalligerwijs wel om drie keukenspeciaalzaken in Noord-Brabant: deze zijn gevestigd in Nuenen (28 klachten), Waalwijk (23) en Tilburg (21).

Omzet

"Deze cijfers zien er prima uit" vindt Dirk Lentjes, manager van Places Antwoordservice. "Het valt zeer te prijzen dat er zo weinig klachten voorkomen in deze branche. Een gemist telefoontje kan zomaar ervoor zorgen dat de klant naar een concurrent trekt. In het ergste geval loop je dan omzet mis."

Percentage slecht bereikbaar per provincie

Noord-Brabant 8,1%

Friesland 6,8%

Overijssel 6,7%

Flevoland 6,1%

Groningen 5,1%

Noord-Holland 4,1%

Limburg 3%

Drenthe 2,6%

Zeeland 2,3%

Gelderland 2,3%

Zuid-Holland 1,3%


Delen:



Reacties


Zoeken
Zoek