Menu

Bioscoopketen Pathé telefonisch niet goed bereikbaar



Bioscoopketen Pathé telefonisch niet goed bereikbaar

Voor de ultieme filmervaring kunt u het beste naar een bioscoop gaan. Met de geur van vers gebakken popcorn en tortilla chips wordt de ervaring compleet. Er zijn veel verschillende bioscopen in Nederland, van klein en knus tot groot en massaal. Wanneer u wil controleren of er nog plek is bij een populaire film kunt u het beste vooraf naar de bioscoop bellen. Maar zijn de bioscopen telefonisch goed te bereiken? Telefoonboek.nl zocht het uit.

Onderzoek

In de database van Telefoonboek staan 200 telefoonnummers geregistreerd in de categorie 'bioscoop'. Deze nummers worden in het bestand opgenomen als 'slecht bereikbaar' wanneer er drie keer of meer geen gehoor wordt gegeven aan de oproep; hierbij is er ook geen mogelijkheid een bericht achter te laten. Dit was bij 77 bioscopen het geval, hetgeen neerkomt op 38,5% van de gevallen. Dat betekent dat 61,5% van de bioscopen weinig tot geen klachten krijgen over de telefonische bereikbaarheid.

Grote bioscopen

Veel bioscopen in Nederland zijn onderdeel van een keten. De grootste bioscoopketens in Nederland zijn Pathé, Vue en Kinepolis. Uit het onderzoek blijkt dat de bioscopen van Pathé veruit de meeste gemiste oproepen hebben. De Pathé in Amersfoort spant de kroon: zij hebben 273 gemiste oproepen.

Provincie

Wanneer de bereikbaarheidscijfers per provincie worden bekeken valt op dat bioscopen in Zeeland relatief gezien het slechtst scoren op telefonische bereikbaarheid. Daar is 83,3% van de bioscopen niet goed bereikbaar. Dit kan echter ook komen doordat er slechts 6 bioscopen uit Zeeland geregistreerd staan. Daardoor valt het percentage al snel hoog uit. Utrecht komt als beste uit het onderzoek. Daar was 20% van de bioscopen telefonisch niet goed bereikbaar.

Ruimte voor verbetering

De cijfers uit het onderzoek lijken relatief hoog, vindt Dirk Lentjes manager van Places Antwoordservice. "Hoge percentages betekenen dat veel bioscopen niet goed bereikbaar zijn. Met name Pathé heeft opvallend veel gemiste oproepen. Vooral voor zo'n grote organisatie moet de klantenservice beter kunnen scoren. Er is dus zeker nog wat ruimte voor verbetering."

Percentage slecht bereikbaar per provincie

Zeeland: 83,3%

Noord-Brabant: 57,2%

Drenthe: 50%

Zuid-Holland: 48%

Flevoland: 40%

Friesland: 40%

Gelderland: 38,5%

Noord-Holland: 35,7%

Limburg: 35,7%

Groningen: 30%

Overijssel: 27,3%

Utrecht: 20%


Delen:



Reacties


Zoeken
Zoek