Menu

Bijna helft Noord-Hollandse banken slecht bereikbaar



Bijna helft Noord-Hollandse banken slecht bereikbaar

Het openen van een nieuwe rekening of het regelen van andere bankzaken per telefoon zou nog wel eens een langdurige en frustrerende aangelegenheid kunnen worden. Uit onderzoek van Telefoonboek.nl blijkt namelijk dat 47,6% van de Noord-Hollandse banken slecht bereikbaar is.

Onderzoek

In de database van Telefoonboek staan 321 Noord-Hollandse telefoonnummers geregistreerd in de categorie 'Bank'. Deze nummers worden in het bestand opgenomen als 'slecht bereikbaar' wanneer er drie keer of meer geen gehoor wordt gegeven aan de oproep; hierbij is er ook geen mogelijkheid een bericht achter te laten. Dit was bij 153 van de 231 kantoren het geval, hetgeen neerkomt op 47,6% van de gevallen.

Beoordeling

Bovendien kunnen websitebezoekers een beoordeling aan het verloop van het contact geven. Onder uitschieters van de slechtst bereikbare banken vallen onder andere het hoofdkantoor van ABN AMRO in Amsterdam (75 mislukte belpopgingen), vestigingen van ING Bank in Hilversum (61) en Hoorn (54) en een vestiging van WorldPay (Amsterdam, 57). Vestigingen die weinig tot geen klachten krijgen zijn onder andere de Rabobank in Alkmaar, de ABN AMRO in Purmerend en de SNS Bank in Haarlem. Opvallend: met 47,6% slecht bereikbare banken scoort Noord-Holland relatief gezien beter dan een hoop ander provincies. In Limburg (72%) en Zeeland (68,3%) is de bereikbaarheid het slechtst.

Klantenservice

Deze resultaten zijn vrij opmerkelijk te noemen, vindt Dirk Lentjes, manager van Places Antwoordservice en onderzoeker van Telefoonboek.nl: "Zeker als je bedenkt dat een groot deel van de klantenservice van banken nog per telefoon gaat. Bovendien gaat het hier om instanties die het geld van hun klanten beheren: die zouden toch altijd bereikbaar moeten zijn voor eventuele vragen over hun rekeningen."


Delen:



Reacties


Zoeken
Zoek