Menu

Bijna driekwart Limburgse banken slecht bereikbaar



Bijna driekwart Limburgse banken slecht bereikbaar

Het openen van een nieuwe rekening of het regelen van andere bankzaken per telefoon zou nog wel eens een langdurige en frustrerende aangelegenheid kunnen worden. Uit onderzoek van Telefoonboek.nl blijkt namelijk dat 72% van de Limburgse banken slecht bereikbaar is.

Onderzoek

In de database van Telefoonboek staan 118 Limburgse telefoonnummers geregistreerd in de categorie 'Bank'. Deze nummers worden in het bestand opgenomen als 'slecht bereikbaar' wanneer er drie keer of meer geen gehoor wordt gegeven aan de oproep; hierbij is er ook geen mogelijkheid een bericht achter te laten. Dit was bij 85 van de 118 kantoren het geval, hetgeen neerkomt op 72% van de gevallen.

Beoordeling

Bovendien kunnen websitebezoekers een beoordeling aan het verloop van het contact geven. Onder uitschieters van de slechtst bereikbare banken vallen onder andere de vestigingen van ING in Venlo en Maastricht (75 en 68 mislukte belpogingen) en ABN AMRO, tevens in Maastricht. Ook de Rabobank gaat niet vrijuit in Limburg: maar liefst 30 van de 85 slecht bereikbare banken behoren tot deze franchise. Banken die weinig tot geen klachten krijgen zijn de Rabobank in Gennep en de SNS Bank in Tegelen.

Klantenservice

Deze resultaten zijn vrij opmerkelijk te noemen, vindt Dirk Lentjes, manager van Places Antwoordservice en onderzoeker van Telefoonboek.nl: "Zeker als je bedenkt dat een groot deel van de klantenservice van banken nog per telefoon gaat. Bovendien gaat het hier om instanties die het geld van hun klanten beheren: die zouden toch altijd bereikbaar moeten zijn voor eventuele vragen over hun rekeningen."


Delen:



Reacties