Menu

Bijna 59% Gelderse banken telefonisch slecht bereikbaar



Bijna 59% Gelderse banken telefonisch slecht bereikbaar

Het openen van een nieuwe rekening of het regelen van andere bankzaken per telefoon zou nog wel eens een langdurige en frustrerende aangelegenheid kunnen worden. Uit onderzoek van Telefoonboek.nl blijkt namelijk dat 58,8% van de Gelderse banken slecht bereikbaar is.

Onderzoek

In de database van Telefoonboek staan 238 Gelderse telefoonnummers geregistreerd in de categorie 'Bank'. Deze nummers worden in het bestand opgenomen als 'slecht bereikbaar' wanneer er drie keer of meer geen gehoor wordt gegeven aan de oproep; hierbij is er ook geen mogelijkheid een bericht achter te laten. Dit was bij 140 van de 238 kantoren het geval, hetgeen neerkomt op 58,8% van de gevallen.

Beoordeling

Bovendien kunnen websitebezoekers een beoordeling aan het verloop van het contact geven. Onder uitschieters van de slechtst bereikbare banken vallen onder andere een vestiging van Rabobank in Epe (60 mislukte belpogingen), vestigingen van ING in Ede (58), Apeldoorn (56) en Tiel (55) en één van ABN AMRO in Doetinchem (54). De Rabobank is in Gelderland het vaakst vertegenwoordigd in de lijst met slechts bereikbare banken: 51 kantoren behoren tot deze franchise. ABN AMRO (42) en ING (32) doen het net iets minder slecht.

Klantenservice

Deze resultaten zijn vrij opmerkelijk te noemen, vindt Dirk Lentjes, manager van Places Antwoordservice en onderzoeker van Telefoonboek.nl: "Zeker als je bedenkt dat een groot deel van de klantenservice van banken nog per telefoon gaat. Bovendien gaat het hier om instanties die het geld van hun klanten beheren: die zouden toch altijd bereikbaar moeten zijn voor eventuele vragen over hun rekeningen."


Delen:



Reacties


Zoeken
Zoek