Menu

Autobedrijven zijn telefonisch goed bereikbaar



Autobedrijven zijn telefonisch goed bereikbaar

Autobedrijven doen het de laatste tijd weer een stuk beter dan een aantal jaar geleden. Veel autobestuurders die tijdens de crisis hebben bespaard op onderhoudsbeurten lijken nu sneller hun auto te laten repareren. Dit is belangrijk voor autobedrijven want zij halen 60 tot 70 procent van hun winst uit het onderhoud. Om een klant met pech snel te kunnen helpen is het belangrijk dat autobedrijven telefonisch bereikbaar zijn. Telefoonboek.nl zocht uit hoe bereikbaar de autobedrijven zijn.

Onderzoek

In de database van Telefoonboek staan 28.723 telefoonnummers geregistreerd in de categorie 'autobedrijf'. Deze nummers worden in het bestand opgenomen als 'slecht bereikbaar' wanneer er drie keer of meer geen gehoor wordt gegeven aan de oproep; hierbij is er ook geen mogelijkheid een bericht achter te laten. Dit was bij 834 autobedrijven het geval, hetgeen neerkomt op 2,9% van de gevallen. Dat betekent dat 97,1% van de onderzochte telefoonnummers weinig tot geen klachten krijgen.

Provincie

Wanneer er naar de bereikbaarheid van autobedrijven per provincie wordt gekeken, valt op dat de bereikbaarheidscijfers dicht bij elkaar liggen. Limburg scoort het slechtst: daar was 4,4% van de autobedrijven slecht bereikbaar. Daarentegen scoort Gelderland het best: hier was slechts 2,4% van de autobedrijven drie keer of vaker niet bereikbaar.

Goede cijfers

Over het algemeen zijn de cijfers uit het onderzoek niet slecht, vindt Dirk Lentjes, manager van Places Antwoordservice. "Het is een goede zaak dat autobedrijven over het algemeen goed bereikbaar zijn. Een optimale klantenservice en telefonische bereikbaarheid is in de autoverkoop branche noodzakelijk om meer te verkopen."

Percentage slecht bereikbaar per provincie

Limburg: 4,4%

Groningen: 4,2%

Zuid-Holland: 4%

Noord-Holland: 3,8%

Overijssel: 3%

Noord-Brabant: 3%

Drenthe: 2,7%

Friesland: 2,6%

Zeeland: 3,2%

Flevoland: 2,5%

Utrecht: 2,5%

Gelderland: 2,4%


Delen:



Reacties