Menu

Administratiekantoren veelal onbereikbaar voor klanten



Administratiekantoren veelal onbereikbaar voor klanten

In contact komen met een administratiekantoor is niet altijd even makkelijk. Maar liefst 78,2% is telefonisch onbereikbaar. Dit blijkt uit een onderzoek van Telefoonboek.nl naar de telefonische bereikbaarheid van administratiekantoren.

Klantenbeoordelingen

Op Telefoonboek.nl staan alle administratiekantoren vermeld. Klanten kunnen hier aangeven of ze de betreffende kantoren telefonisch hebben kunnen bereiken. Bij maar liefst 78,2% is aangegeven dat een bepaald administratiekantoor één of meerdere keren telefonisch niet bereikbaar is geweest.

"Het is voor te stellen dat dit percentage zo hoog is", aldus Joost Nijensteen, Business Manager van Telefoonboek.nl. "Neem bijvoorbeeld de zelfstandige administratiekantoren. Zij kunnen niet tegelijk een klant helpen en de telefoon beantwoorden. Hierdoor is een oproep zo gemist."

Overstap naar concurrent

Telefonische onbereikbaarheid blijft niet zonder directe gevolgen. Joost: "Uit ander onderzoek blijkt o.a. dat één op de vier bij geen gehoor direct overstapt naar een concurrent. Hierdoor lopen de administratiekantoren een aardig aantal potentiële klanten mis. Men gaat zo naar de concurrent."

Er is voor veel administratiekantoren ruimte voor verbetering wat betreft hun telefonische bereikbaarheid.Joost Nijensteen, Business Manager
Over TelefoonboekMet 6,6 miljoen bezoekers per maand is Telefoonboek een van de grootste websites van Nederland met bedrijfsinformatie. Het netwerk van Telefoonboek bestaat uit Telefoonboek.nl, Openingstijden.com en diverse applicaties, en bevat gegevens van ruim 1,3 miljoen Nederlandse bedrijven. Ondernemers kunnen zelf hun bedrijfsgegevens aanpassen en aanvullen en hiermee hun lokale vindbaarheid vergroten. In de periode mei tot en met december 2012 hebben ruim 19.000 bedrijven hun gegevens ingevuld of aangepast. Telefoonboek is opgericht in 2004 en bestaat uit ongeveer 20 medewerkers.

Delen:



Reacties


Zoeken
Zoek