Menu

95,9% computerreparateurs uitstekend bereikbaar



95,9% computerreparateurs uitstekend bereikbaar

De pc, laptop of tablet is voor velen een apparaat dat dagelijks wordt gebruikt. Dan is het nogal een gemis wanneer de computer gebreken begint te vertonen, zeker als deze voor werk gebruikt wordt. Indien je zelf niet zo'n techneut bent, kan het een goed idee zijn om een computerreparatiebedrijf in de arm te nemen. Online contact op nemen is, tenzij je een tweede pc hebt, waarschijnlijk niet mogelijk. Dat wordt dus bellen. Maar hoe goed is de bereikbaarheid in de computerreparatiebranche? Telefoonboek.nl dook in haar database en zocht het uit.

Onderzoek

In de database van Telefoonboek staan 1769 telefoonnummers geregistreerd in de categorie 'Computerreparatie'. Deze nummers worden in het bestand opgenomen als 'slecht bereikbaar' wanneer er drie keer of meer geen gehoor wordt gegeven aan de oproep; hierbij is er ook geen mogelijkheid een bericht achter te laten. Dit was bij 72 van de 1769 bedrijven het geval, hetgeen neerkomt op 4,1% van de gevallen. Dat betekent dat 95,9% van de onderzochte bedrijven weinig tot geen klachten krijgt over de telefonische bereikbaarheid.

Limburg valt uit de toon

Gekeken naar de cijfers over aantal gevestigde computerbedrijven per provincie, valt te zien dat de Limburgers het een stuk minder nauw nemen met de telefonische bereikbaarheid: hier werd bij 12,4% van de computerreparateurs meer dan drie keer niet opgenomen. In Zuid-Holland (1,9%) en Flevoland (1,7%) kwamen relatief gezien de minste klachten voor. Overigens waren er weinig echt grote uitschieters onder de 72 matig bereikbare bedrijven. De computerreparateur met de slechtste score kreeg 17 klachten.

Sleutelen en klanten helpen

Uitstekende cijfers, weet ook Dirk Lentjes van Places Antwoordservice: "Als computerreparateur ben je meestal bezig met het sleutelen aan de apparaten en het helpen van de klant. Dan kan het opnemen van de telefoon er nog wel eens bij in schieten. Het valt te prijzen dat er zo weinig klachten voorkomen over de telefonische klantenservice in deze branche."

Percentage slecht bereikbaar per provincie

Limburg 12,4%

Zeeland 6,9%

Noord-Brabant 5,9%

Drenthe 5,4%

Overijssel 5,4%

Utrecht 4,5%

Groningen 4,4%

Gelderland 4,0%

Friesland 3,8%

Noord-Holland 2,6%

Zuid-Holland 1,9%

Flevoland 1,7%


Delen:



Reacties


Zoeken
Zoek