Menu

94% schoenenwinkels uitstekend bereikbaar



94% schoenenwinkels uitstekend bereikbaar

Of je nou een hele kast vol met schoenen hebt staan, of slechts één of twee noodzakelijke paren gebruikt, goed schoeisel is belangrijk. Om erachter te komen waar de voorjaarssale al is begonnen, of wanneer je een vraag hebt over je bestelde sneakers, kun je het beste even naar je favoriete schoenenwinkel bellen. Maar hoe zit het met de telefonische bereikbaarheid in deze branche? Wanneer men in de winkel vooral bezig is met het helpen van de klant, kan het opnemen van de telefoon er namelijk nog wel eens bij in schieten. Telefoonboek.nl dook in haar database en onderzocht de telefonische bereikbaarheid van schoenenwinkels.

Onderzoek

In de database van Telefoonboek staan 4728 telefoonnummers geregistreerd in de categorie 'Schoenen'. Deze nummers worden in het bestand opgenomen als 'slecht bereikbaar' wanneer er drie keer of meer geen gehoor wordt gegeven aan de oproep; hierbij is er ook geen mogelijkheid een bericht achter te laten. Dit was bij 281 van de 4728 schoenenwinkels het geval, hetgeen neerkomt op 5,9% van de gevallen. Dat betekent dat 94,1% van de onderzochte winkels weinig tot geen klachten krijgt over de telefonische bereikbaarheid.

Provincie

Wanneer de bereikbaarheidscijfers worden afgezet tegenover het aantal gevestigde schoenenwinkels per provincie, valt te zien dat verkopers in Flevoland het slechtst de telefoon opnemen: hier werd bij 7,6% van de winkels meer dan drie mislukte belpogingen geregistreerd. In Friesland komen relatief gezien de minste klachten voor (3,6% meer dan drie mislukte belpogingen).

Foot Locker

Onder de bedrijven met meer dan drie klachten over de telefonische bereikbaarheid, vallen maar liefst achttien filialen van Foot Locker. Het hoofdkantoor in Vianen (90 mislukte belpogingen) en een filiaal in Amsterdam (48) kregen zelfs de meeste klachten van alle onderzochte schoenenwinkels.

Helpen van de klant

"Deze cijfers zijn prijzenswaardig te noemen" vertelt Dirk Lentjes, manager van Places Antwoordservice. "In schoenenwinkels zijn de medewerkers vooral veel bezig met het helpen van de klant. Dan is het een uitstekende zaak dat er ook nog eens de tijd wordt genomen om telefonische vragen te beantwoorden. Het is soms lastig om bij groot en goed lopend bedrijf zoals Foot Locker áltijd bereikbaar te zijn. Daarom kan het verstandig zijn om gebruik te maken van een antwoordservice".

Percentage slecht bereikbare winkels per provincie

Flevoland 7,6%

Utrecht 7,2%

Noord-Brabant 6,6%

Noord-Holland 6,5%

Zuid-Holland 6,4%

Zeeland 5,7%

Gelderland 5,6%

Drenthe 4,7%

Limburg 4,7%

Groningen 4,5%

Overijssel 4,3%

Friesland 3,4%


Delen:



Reacties


Zoeken
Zoek