Menu

68% Zeeuwse banken slecht bereikbaar



68% Zeeuwse banken slecht bereikbaar

Het openen van een nieuwe rekening of het regelen van andere bankzaken per telefoon zou nog wel eens een langdurige en frustrerende aangelegenheid kunnen worden. Uit onderzoek van Telefoonboek.nl blijkt namelijk dat 68,3% van de Zeeuwse banken slecht bereikbaar is.

Onderzoek

In de database van Telefoonboek staan 41 Zeeuwse telefoonnummers geregistreerd in de categorie 'Bank'. Deze nummers worden in het bestand opgenomen als 'slecht bereikbaar' wanneer er drie keer of meer geen gehoor wordt gegeven aan de oproep; hierbij is er ook geen mogelijkheid een bericht achter te laten. Dit was bij 28 van de 41 kantoren het geval, hetgeen neerkomt op 68,3% van de gevallen. Dat zorgt ervoor dat Zeeland na Limburg de op één na slechtst bereikbare banken telt.

Beoordeling

Bovendien kunnen websitebezoekers een beoordeling aan het verloop van het contact geven. Onder uitschieters van de slechtst bereikbare banken vallen onder andere de vestigingen van ING in Terneuzen en Goes (66 en 41 mislukte belpogingen) en de Rabobank in Hulst (39). De meeste telefoonnummers in de lijst van slecht bereikbare telefoonnummers zijn afkomstig van de Rabobank (12). ING (9) en ABN AMRO (7) doen het iets minder slecht.

Klantenservice

Deze resultaten zijn vrij opmerkelijk te noemen, vindt Dirk Lentjes, manager van Places Antwoordservice en onderzoeker van Telefoonboek.nl: "Zeker als je bedenkt dat een groot deel van de klantenservice van banken nog per telefoon gaat. Bovendien gaat het hier om instanties die het geld van hun klanten beheren: die zouden toch altijd bereikbaar moeten zijn voor eventuele vragen over hun rekeningen."


Delen:



Reacties


Zoeken
Zoek