Menu

Een goede bedrijfsomschrijving verricht wonderen



Een goede bedrijfsomschrijving verricht wonderen

Waarschijnlijk besteedt u veel tijd aan de lay-out van uw website. Een mooie lay-out, een goede visuele indruk en goede foto's om de klant direct aan te spreken. Maar ook teksten zijn een belangrijk onderdeel van een website en/of een webshop. Met teksten kunt u uw bezoekers tot aankopen verleiden en wordt u beter vindbaar op Google en andere zoekmachines. Eén van de belangrijkste teksten op uw website is de bedrijfsomschrijving. Places.nl geeft u tips voor een goede bedrijfsomschrijving!

Waarom is een bedrijfsomschrijving belangrijk?

Uw bezoeker hecht er waarde aan om te weten wie er achter een website of webshop zit. Een persoonlijke uitstraling zorgt namelijk voor meer transparantie en geloofwaardigheid naar de klant. Een 'voorstelstukje' waarin u uzelf en uw medewerkers voorstelt is een van de meest gebruikte manieren om een personal touch toe te voegen. Waarom zou u dan niet uw bedrijf ook willen voorstellen? Een bedrijfomschrijving leent zich daar uitstekend voor. Bovendien maakt een bedrijfsomschrijving dat uw bedrijf beter vindbaar is in Google en andere zoekmachines. In de bedrijfsomschrijving kunt u namelijk 'zoekwoorden' toevoegen. Dit zijn woorden waarvan u zich kunt voorstellen dat potentiële klanten deze intypen op Google als zij op zoek zijn naar uw dienst. Denk daarbij aan equivalenten van uw product of dienst en relevante plaatsnamen.

Wat moet er in een bedrijfsomschrijving staan?

Streef ernaar om de volgende punten in uw bedrijfomschrijving te vermelden:

Wie - Omschrijf kort wie uw bedrijf is. Maak het persoonlijk door namen te gebruiken en eventueel een foto van het team erbij te zetten. Dit is goed te combineren met het eerder genoemde voorstelstukje.

Wat - Omschrijf welke diensten en/of producten het bedrijf aanbiedt. Waarin onderscheidt uw bedrijf zich van uw concurrenten?

Waar - Omschrijf waar het bedrijf gevestigd is. Dit staat uiteraard ook op de contactpagina. Het blijkt dat mensen bedrijven uit de eigen omgeving preferen. Als het om online aankopen gaat, zijn mensen vaak voorzichtig met de aanschaf van dure producten uit angst voor fraude. Een bedrijf uit de buurt is dan al gauw betrouwbaarder.

Waarom - Omschrijf waarom u bent begonnen met het opzetten van de website en/of de webshop. Dat is meteen een mooie gelegenheid om de keurmerken en certificaten waarover u beschikt te benoemen. Dergelijke informatie draagt weer bij aan de betrouwbaarheid.

Wanneer - Omschrijf sinds wanneer u bent begonnen. Dit is echter alleen relevant als u al langere tijd ondernemer bent. Iemand die nog maar een paar weken bezig is, komt juist weer minder betrouwbaar over.

Hoe - Schrijfstijl is belangrijk. Op Places verschijnen regelmatig blogs met tips voor het schrijven van websiteteksten. U kunt bijvoorbeeld beter afkortingen vermijden en geen jargon gebruiken.

Places Website

Wilt u tijd besparen en toch beschikken over een unieke website? Laat uw website dan volledig instellen door het Places Team. U krijgt extra websiteopties en u bent beter vindbaar. Het werkt als volgt: u kiest voor een websitepakket en Places gaat voor u aan de slag. Het kost u geen extra moeite en u bent vindbaar met een unieke website. Alleen in de maand april zijn de opstartkosten gratis!

Heeft u vragen over het inrichten van uw Places website? Bel dan naar 024-3505914. Wij staan u graag te woord!


Delen:



Reacties


Zoeken
Zoek