Menu

What's new: social media trends van 2015



What's new: social media trends van 2015

De dagen worden korter, de feestdagen zijn in zicht en de kerstcadeaus vliegen de deur uit. December is een belangrijke maand voor de meeste ondernemers, maar al deze feestelijkheden betekenen ook dat het einde van het jaar in zicht komt. En dat betekent dat het hoog tijd is om te gaan werken aan de voornemens voor 2015. Deze social media trends van 2015 moeten zeker in uw lijstje worden opgenomen!

M-commerce wordt de regel, niet de uitzondering

Mensen gaan steeds vaker gebruik maken van mobile devices om online aankopen te doen en in hun informatiebehoefte te voorzien. In 2015 vindt er een enorme shift plaats van voornamelijk desktop gebruikers naar uitsluitend mobiele gebruikers. Zorg er als ondernemer dus voor dat u naast een 'gewone' website, ook een mobiele website heeft. blog_online_trends_3

Transparantie wordt een belangrijk marketingmiddel

Klanten hebben steeds meer behoefte aan transparantie als het gaat om verbinding met een bedrijf. Ze willen graag antwoorden op hun vragen en weten hoe het 'achter de schermen' werkt. Als u dus in 2015 voor meer klantbinding wilt zorgen, dan zult u aan uw transparantie moeten werken. Een goede interne communicatie is een belangrijk hulpmiddel bij het bereiken van deze transparantie. Daarbij is het erg belangrijk om goed telefonisch te bereiken te zijn. Een antwoordservice biedt hier de oplossing voor!

Er komen steeds meer social media bij

En dat niet alleen; het is ook niet meer genoeg om het alleen bij Facebook en Twitter te houden. Door de diversiteit aan social media kunnen ondernemingen hun identiteit uitademen met behulp van de social media waarop ze actief zijn. Maak in 2015 dus bewuste keuzes over de social media waarop u actief bent als onderneming.

Omnichannel dashboards hebben de toekomst

Dat klinkt heel ingewikkeld, maar is juist bedoeld om de ondernemer het leven gemakkelijker te maken. Omdat offline en online marketing steeds meer door elkaar heen lopen, is er behoefte aan één overzichtelijke manier om alles in de gaten te houden. Hierop kunnen ondernemers al hun kanalen integreren en tegelijk overzien. Aldus: de geboorte van de omnichannel dashboards.

Big data wordt gebruikt om de juiste klant te bereiken

Ondernemers gaan steeds meer pretargeten: ze proberen klanten te bereiken ín het aankoopproces in plaats van daarna. Dit doen ze door middel van pretargeted ads. Big data helpt hierbij door de voorkeuren van klanten te voorspellen, waardoor ondernemers hier steeds beter op kunnen inspelen.

Contentmarketing wordt nóg belangrijker

U heeft de term misschien al eens gehoord, want content marketing is al een belangrijke manier om te zorgen voor klantenbinding. Klanten worden dagelijks aan zoveel verschillende boodschappen blootgesteld, dat ze door de bomen het bos niet meer zien. Contentmarketing is een slimme manier die ondernemers kunnen gebruiken om door deze 'achtergrondruis' heen te breken. Besteed hier in 2015 dus nóg meer aandacht aan.

Reviews worden de nieuwe mond-tot-mond reclame

Er bestaan ontzettend veel websites waarop klanten hun meningen en ervaringen kunnen delen met anderen. Hier wordt gretig gebruik van gemaakt, want je wil als consument natuurlijk wel weten of je wellicht een miskoop begaat. Het verzamelen van reviews wordt ook wel reviewsmarketing genoemd. Door de enorme populariteit van deze websites, wordt dit een enorm belangrijk middel voor ondernemingen om zich door 'human advertising' te onderscheiden. In 2015 zal deze trend zich alleen nog maar voortzetten. Wanneer uw bedrijf vermeld wordt op Telefoonboek.nl, dan kunnen klanten al reviews achterlaten.

Computer gebruik zal vaker worden gestuurd door 'dingen'

Hiermee wordt gerefereerd aan het Internet of Things: steeds meer handelingen worden overgenomen door embedded systems. Dit zijn semi-intelligente apparaten die menselijke taken overnemen. Zowel in de persoonlijke, als in de zakelijke sfeer zal er in 2015 ook een enorme verschuiving te zien zijn op dit gebied. Denk bijvoorbeeld aan het toenemende gebruik van zogenaamde wearables en smart watches. Maar ook 3D printers zijn hier een voorbeeld van, die op de lange termijn de productie van kleine items moet overnemen. Kortom, in 2015 staat er een heleboel te veranderen. Maar eerst is het tijd om 2014 goed af te sluiten, te reflecteren op de resultaten die geboekt zijn en het jaar knallend af te sluiten. Ook in 2015 bent u bij ons aan het juiste adres als het gaat om uw dagelijkse dosis informatie over het mkb. Houd Places.nl dus in 2015 goed in de gaten!


Delen:



Reacties


Zoeken
Zoek