Menu

Wat zijn de social media trends in 2018?

Als ondernemer altijd en overal op de hoogte met Places Nieuws

Social Media

Wat zijn de social media trends in 2018?

Wat zijn de social media trends in 2018?

Social media hebben zich al een tijd geleden bewezen als effectief communicatie middel voor bedrijven. Zo is social media goed voor het creëren van meer naamsbekendheid, meer interactie met klanten en uiteindelijk een hogere omzet. Nu het einde van het jaar nadert, is het tijd om vast naar 2018 te gaan kijken. Wat zijn de ontwikkelingen binnen social media en welke trends kunt u gaan verwachten? Telefoonboek.nl heeft een aantal trends op het gebied van social media voor 2018 voor u op een rij gezet.

Meer video's

Facebook heeft onlangs aangegeven dat binnenkort 70 procent van alle content op haar platform video zal zijn. Hoewel de afgelopen tijd al veel gebruik wordt gemaakt van videomarketing zal dit in 2018 alleen maar toenemen. Een video is een goed communicatie middel omdat het emoties opwekt en het voor meer interactie met consumenten zorgt dan alleen een foto. Het is dus van belang om als bedrijf snel aan een videostrategie te gaan beginnen.

Bij het plaatsen van video's kunt u als bedrijf denken aan het filmen van tutorials en tips. Zo wordt uw bedrijf als expert binnen het vakgebied gezien. Voeg in de video een call to action toe, dit is een oproep tot actie. Dit kan bijvoorbeeld het bestellen van een product zijn of inschrijven voor een nieuwsbrief. Zo weten de bezoekers wat ze moeten doen na het zien van de video. Het is tot slot belangrijk om een uploadschema op te stellen, hierdoor kunnen verschillende video's elkaar versterken.

Kortstondige content

Tegenwoordig geven bijna alle social media kanalen de mogelijkheid om kortstondige content te plaatsen. Dit wordt in veel gevallen "stories" genoemd. Het zijn korte verhalen waarin snel memorabele momenten gedeeld kunnen worden. Het zijn vaak video's of foto's die na 24 uur weer verdwijnen.

Deze kortstondige content is volgens Social Lemon dé vorm van content in 2018. De populariteit van deze vorm is te zien aan de sterke groei van Instagram Stories. Hoewel Instagram Stories in eerste instantie erg op Snapchat leek, heeft het een aantal extra functies die erg interessant voor uw bedrijf kunnen zijn. Zo kunnen geverifieerde accounts een URL toevoegen aan Stories waardoor volgers direct naar een ander online medium worden doorgestuurd. Dit kan zorgen voor meer traffic naar een website. Kortom: het is voor uw bedrijf zeker interessant om eens te kijken wat u op Stories zou kunnen plaatsen.

Micro-influencers

Influencer marketing was in 2017 al erg belangrijk maar door de explosieve groei zal het ongetwijfeld in 2018 ook een belangrijke rol innemen. Bij influencer marketing draait het erom dat een bedrijf een online invloedrijk persoon inschakelt omdat diegene in contact staat met de doelgroep van het bedrijf. Het doel van influencer marketing is dat de influencer aandacht geeft aan een bepaald product of dienst en daarmee indirect aanzet tot mond-tot-mond reclame.

De grote influencers met zo'n 600.000 volgers kunnen erg duur zijn voor kleinere bedrijven. Micro-influencers bieden daarvoor een goede oplossing. Dit zijn influencers met 1000 tot 5000 volgers, de influencers zijn in dit geval wel betaalbaar en zorgen ook voor genoeg interactie met volgers. Het is belangrijk dat u als bedrijf een influencer kiest die goed bij uw product of dienst past.

Goed het nieuwe jaar in

Dit zijn drie trends die ongetwijfeld in 2018 een belangrijke rol innemen. Om het nieuwe jaar goed in te gaan kunt u met uw bedrijf nu alvast met deze trends aan de slag gaan!

Foto: Bigstock

Reacties



Even geduld alstublieft...