Menu

Verzamel doelgroepinformatie met Facebook Graph Search



Verzamel doelgroepinformatie met Facebook Graph Search
Gebruikt u Facebook als bron voor uw doelgroepinformatie? Met meer dan 9.000.000 Facebook gebruikers is dit medium namelijk een waardevolle plek om informatie over uw doelgroep te verzamelen. Facebook beschikt ook over een interne zoekfunctie, genaamd Facebook Graph Seach, waarmee u specifieke doelgroepinformatie op kunt halen. Zo kunt u bijvoorbeeld mensen op zoeken die een specifieke activiteit leuk vinden of die in een bepaalde stad wonen. Maar wat kunt u hier als ondernemer precies mee en hoe gaat u met Facebook Graph Search aan de slag? Places vertelt het u in deze blog.

Meer inzicht in uw doelgroep

Door middel van Facebook Graph Search kunt u dus meer te weten komen over uw doelgroep. Komt u er bijvoorbeeld via Facebook Graph Search achter dat de groep vrouwen tussen de 25 en 35 jaar interessant zijn voor uw product? Dan kunt u dit gebruiken als targetingoptie voor advertentiecampagnes op Facebook. Ook kunt u op basis van de doelgroepinformatie die u via Facebook Graph Search achterhaalt bijvoorbeeld uw contentstrategie verbeteren.

Mogelijke zoekopdrachten

Stel, u wilt een beter beeld krijgen van de interesses en pagina's die volgers van een bepaalde pagina liken. Dan kan dat via Google Graph Search. Ook kunnen er pagina's gecombineerd worden. Zo kunt u zoeken naar personen die pagina X liken en pagina Y. Enkele voorbeelden van zoekmogelijkheden zijn: Places that people who work at x visited Places that people who work at x and like x visited Movies liked by people who live in x-city/state Movies liked by people who work at x and go to x school Music liked by people who visited x-city/state and work at x Music liked by people who visited x and like x People who like x and visited x People who are not my friends that work at x Groups of people who like x

Let op: Engelse instelling

Facebook Graph Search is alleen in het Engels beschikbaar. Wilt u gebruik maken van deze zoekfunctie? Dan dient u eerst naar uw accountinstellingen te gaan en de taal op English US te zetten. Hierdoor krijgt u toegang tot Graph Search. Wanneer u dit aangepast heeft krijgt u bovenaan een grote zoekbalk. De zoekopdracht moet u dus ook in het Engels invoeren.

Presenteer uw Facebooklink in uw bedrijfsvermelding

Nu is het niet alleen interessant om via Facebook relevante informatie over uw doelgroep te achterhalen, maar is het ook belangrijk om uw Facebook link te presenteren aan uw doelgroep. Via uw account op Places kunt u uw social media links toevoegen aan uw bedrijfsvermelding. Dit is belangrijk om te doen, want zo vergroot u de kans dat een potentiële klant contact met u op neemt! Heeft u nog geen bedrijfsvermelding op Telefoonboek.nl? Registreer u dan vandaag nog gratis en presenteer uw bedrijfsgegevens aan 6,6 miljoen Nederlanders! Heeft u vragen? Neem dan vrijblijvend contact op met onze servicedesk via 024 - 3555 299. Wij staan u graag te woord!


Delen:



Reacties


Zoeken
Zoek