Menu

Vergroot het aantal volgers op uw Twitter-account



Vergroot het aantal volgers op uw Twitter-account

Bent u als onderneming actief op Twitter, maar is uw aantal volgers beperkt en bent u niet tevreden over de interactie met uw klanten? Vergroot dan uw netwerk aan de hand van de tips die Places.nl voor u heeft opgesteld. Wij zetten voor u op een rij hoe u uw doelgroep beter kunt bereiken, het aantal volgers kunt verhogen en u uw Twitter-account makkelijk kunt beheren.

Maak uw bedrijfsprofiel persoonlijk

Een eerste indruk maak je maar één keer. Zo werkt dit ook op Twitter. Het eerste wat potentiële volgers van u zien is uw profiel. Zorg daarom voor een duidelijke profielfoto, waar u als ondernemer of het logo van uw bedrijf duidelijk op staat. Omdat uw profielfoto bij elke tweet of retweet geplaatst wordt, is dit het ultieme visitekaartje voor uw onderneming.

Naast uw profielfoto, vergt uw biografie ook aandacht. Andere Twitteraars overwegen uw bedrijf te volgen op basis van uw biografie. Vul deze informatie dan ook volledig en accuraat in en probeer er tevens een persoonlijke draai aan te geven. Een quote is een goed voorbeeld van een creatieve, eigen invulling van deze ruimte. Wees echter wel kort en bondig; te veel informatie kan afschrikken. Lees hier meer over het opzetten van een succesvolle Twitter-account.

Tweet regelmatig en tijdens piekuren

Uit onderzoek is gebleken dat het beste moment om tweets te plaatsen tussen 12 uur en 2 uur 's middags is. Dan worden namelijk de meeste berichten geretweet. Probeer uw tweets hier daarom op aan te passen, om een zo groot mogelijk aantal volgers te bereiken. Afhankelijk van het aantal mensen dat uw volgers volgen, is de levensduur van een tweet ongeveer 2 uur. Daarbij geldt dat hoe vaker u een bericht plaatst, hoe groter de kans is dat dit bericht geretweet wordt. Tweets die u daarom graag geretweet wilt hebben, kunt u het beste meerdere malen plaatsen.

meer-volgers-twitter-1

Wees niet bang om te vragen om geretweet te worden, oftwel RT. Soms is dat nodig om uw volgers er aan te herinneren dat ze uw bericht kunnen retweeten. Wanneer u zelf retweet, voeg dan wat aan het oorspronkelijke bericht toe, zodat mensen die uw bericht ook retweeten ook naar uw profiel verwezen worden. Wat de beste frequentie is voor het plaatsen van tweets voor uw bedrijf, is afhankelijk van uw eigen activiteit. De belangrijkste regel is om consistent te zijn in het plaatsen van tweets. Meer dan één tweet per dag is acceptabel, maar over het algemeen is de optimale frequentie 4 tot 5 tweets per dag.

Volg uw volgers

Wanneer u als bedrijf begint met Twitter, heeft u waarschijnlijk niet meteen tientallen volgers. De beste manier om te beginnen is daarom het volgen van anderen. Met behulp van de zoekfunctie van Twitter kunt u specifiek mensen selecteren die bijvoorbeeld in hetzelfde vakgebied werkzaam zijn als u. Ook kan het handig zijn om te zoeken naar mensen of bedrijven die dezelfde producten of diensten aanbieden. Mensen die hen volgen, zullen hoogstwaarschijnlijk ook geïnteresseerd zijn in uw product of dienst en daarom zijn ze het volgen waard. Het regelmatig stoppen met volgen van mensen die u niet hebben gevolgd, kan uw aantal volgers ook ten goede komen. Twitter legt namelijk een aantal beperkingen op wat betreft het aantal mensen dat u mag volgen. Zo mag u bijvoorbeeld niet meer dan 2000 mensen volgen als u zelf niet meer dan 2000 volgers heeft. Door mensen te verwijderen die u niet terug volgen, maakt u plaats voor mensen die dat misschien wél doen. Probeer ook niet veel meer mensen te volgen dat dat u volgers heeft, dit kan ongeloofwaardig overkomen.

Link uw Twitter-account aan andere media

Om zoveel mogelijk bekendheid te genereren en volgers ook offline te stimuleren uw Twitter-account te bezoeken, kunt u uw gebruikersnaam aan allerlei andere sociale media toevoegen. Zo kunt u een Twitter-buttontoevoegen aan uw website of blog, die bezoekers meteen door leidt naar uw Twitter-pagina. Ook is het mogelijk om uw Twitter-account te linken aan uw Facebook pagina, door via GroSocial een verwijzing naar Twitter aan te maken. Om mensen via uw emailverkeer te attenderen op uw Twitter-account, kunt u simpelweg de URL van uw pagina toevoegen aan uw standaardbericht. Andere sociale media die u kunt linken aan uw Twitter-pagina zijn bijvoorbeeld Google+ en LinkedIn. Hoe meer media u inzet om uw pagina te promoten, des te meer volgers u uiteindelijk heeft. Ook offline is het mogelijk om bekendheid te genereren. Print bijvoorbeeld visitekaartjes of flyers waar standaard de naam van uw Twitter-account op staat of vermeldt deze bij de afzender wanneer u post verstuurd.

Wees vernieuwend, creatief en interactief

Nieuws verplaatst zich snel via Twitter, dus om bij te blijven is het belangrijk om vernieuwende tweets te plaatsen. Om uw volgers betrokken te houden, moet u altijd op zoek gaan naar het laatste nieuws. Probeer het ook niet altijd over uzelf of over uw bedrijf te hebben, maar ga in op actualiteiten, interessante links, recente gebeurtenissen of plaats grappige weetjes. Let er wel altijd op dat u uw tweets niet te kort maakt. Over het algemeen worden berichten die tussen de 71 en 100 karakters lang zijn het meest geretweet. Uit onderzoek blijkt dat Twitter gebruikers vooral geïnteresseerd zijn in informatieve tweets, grappige tweets, handige tips of tweets met een hoog opwindend gehalte. Probeer mensen nieuwsgierig te maken en te stimuleren te blijven lezen. U verhoogt dan tegelijkertijd de kans dat uw tweets worden geretweet, wat indirect kan zorgen voor meer volgers. vergroot-volgers-twitter-3 Ook een goede manier om te zorgen voor interactie op Twitter is om een groepsdiscussie te beginnen of vragen te stellen waar uw volgers op kunnen reageren. Daarnaast kan het ook effectief zijn om op Twitter wedstrijden of win-acties te organiseren. Zulke acties zorgen voor veel publiciteit en u kunt hier mee doorgaan tot het gewenste aantal volgers is bereikt.

Gebruik hashtags

Op Twitter bestaat de mogelijkheid om oponderwerp te zoeken door middel van de zogenaamde 'hashtags'. Als u relevante hashtags toevoegt aan uw tweet, vergroot u de kans dat mensen die u nog niet volgen uw tweets tegenkomen. Hashtags die op dat moment populair zijn, kunt u heel makkelijk opzoeken door bijvoorbeeld te kijken op trendsmap.com of hashtags.org. Ook biedt Twitter zelf deze mogelijkheid onder het kopje 'trends' aan de linkerkant op uw Twitter home pagina.

Gebruik een tool om uw Twitter-activiteiten te beheren

Er zijn een aantal tools die bepaalde taken van u overnemen. Hootsuite is een platform dat u de mogelijkheid geeft om meerde sociale media tegelijkertijd bij te houden. U kunt hiermee berichten klaarzetten en uw doelgroep monitoren. Lees hier meer over Hootsuite op. Ook ManageFlitter kunt u hier voor gebruiken. Weet u nog niet of Twitter iets is voor uw bedrijf? Lees dan hier meer over de voor- en nadelen van sociale media voor bedrijven.


Delen:



Reacties


Zoeken
Zoek