Menu

Social media: wat spreekt u met werknemers af?



Social media: wat spreekt u met werknemers af?

De kans is groot dat ook u een bedrijfspagina op Facebook, Twitter of LinkedIn heeft. Via deze kanalen gaat u het gesprek aan met uw (potentiële) klanten. Net zoals u gedragsregels heeft voor uw werknemers in uw winkel, zijn er gedragsregels voor het zakelijke gebruik van social media. Ook op social media heeft u maar één keer de kans voor die eerste goede indruk. Bent u zich al bewust van gewenst en ongewenst gedrag op social media en de bijbehorende regels? Places.nl vertelt u meer in deze blog.

1. Verspreid uw posts

Wanneer u veel relevante berichten op uw social media kunt plaatsen voor uw (potentiële) klanten, is dit positief. Hierdoor kunt u interactie creëren met uw doelgroep. Maar zorg er wel voor dat u uw posts verspreidt en niet alles tegelijkertijd plaatst.

2. Reageer op positieve en negatieve reacties

Reageer niet alleen op de leuke reacties over uw bedrijf, product of dienst, maar ook op de minder leuke reacties. Positieve reacties heeft u vanzelfsprekend het liefste, maar net zoals positieve reacties bijdragen aan een goede reputatie, zo dragen negatieve reacties bij aan een slechte reputatie. Ontvangt u via social media bijvoorbeeld klachten over uw product of dienst? Reageer dan juist wel. Blijf dan neutraal, vriendelijk en bied een oplossing. Zo kunt u een ontevreden klant alsnog blij maken met goede service. Interactie is dus zeer belangrijk!

3. Bedank uw volgers

Wanneer uw bedrijf actief is met een socialmediakanaal, heeft u snel genoeg in de gaten wie er actief reageren op uw pagina, wie uw posts delen en wie er actief mee doen. Bedank deze volgers daarvoor!

4. Zoek de juiste balans

Een kijkje in de keuken van uw bedrijf voor uw (potentiële) klanten is goed, maar deel niet te veel persoonlijke informatie. Zo is niemand nieuwsgierig naar het ontbijt van de eigenaar. Voorzie uw doelgroep vooral met relevante informatie.

5. Bedel niet om volgers

Plaats geen berichten op andermans particuliere- of bedrijfspagina's op social media om uw eigen bedrijfspagina te liken. Dit komt niet professioneel over. Bovendien is uw social media kanaal bedoeld voor volgens die écht geïnteresseerd zijn in uw product of dienst.

Maak uw socialmediakanalen zichtbaar via Telefoonboek.nl

Een eerste indruk maakt u op uw socialmediakanalen dus ook maar één keer. Zorg er daarom voor dat u met uw medewerkers afspraken maakt over bovenstaande onderwerpen, wanneer u uw medewerkers ook uw socialmediakanalen laat beheren. Via uw account op Places kunt u uw contactgegevens, openingstijden, parkeergelegenheden, betalingsmogelijkheden en social media links invullen en daarmee weergeven op Telefoonboek.nl. Heeft u de links naar uw social media kanalen nog niet ingevuld? Doe dat dan vandaag nog en maak uw social media pagina's zichtbaar voor4 miljoen Nederlanders per maand! Heeft u nog geen account? Maak deze dan direct gratis aan. Wilt u graag meer informatie over deze mogelijkheden? Neem dan vrijblijvend contact op met onze servicedesk via 024-3555299. Wij helpen u graag!


Delen:



Reacties


Zoeken
Zoek