Menu

Social media: een groot effect met een klein budget



Social media: een groot effect met een klein budget

Een account op bijvoorbeeld Facebook, Twitter, LinkedIn of Instagram is gratis. Het onderhouden en updaten van online media is echter al snel een erg tijdrovende (en dus prijzige!) klus. Waar grote bedrijven in de gelegenheid zijn om een groot budget vrij te maken voor het onderhouden van hun sociale media, zijn er een heleboel kleine en middelgrote bedrijven die hier maar weinig geld voor hebben. Places.nl zocht uit hoe u als mkb'er met een klein budget voor sociale media toch effectief kunt zijn.

Tijd is geld

Als succesvolle ondernemer heeft u overdag vaak wel iets anders te doen dan constant berichten op sociale media plaatsen. Een account waarop niets gebeurt is echter maar weinig succesvol en trekt weinig (nieuwe) volgers. Met programma's als bijvoorbeeld Hootsuite kunt u uw online campagnes voor diverse sociale media gemakkelijk vooruit plannen. U kunt uw berichten schrijven op een moment dat het u uitkomt en inplannen voor de rest van de week. Het lijkt voor gebruikers van sociale media dan alsof u constant actief bent op sociale media. U kunt tevens een bijbehorende applicatie downloaden, waarmee u direct meldingen ontvangt wanneer er bijvoorbeeld op uw tweet gereageerd wordt.

Ga viral

Sociale media zijn media bij uitstek om snel veel aandacht te krijgen en "viral" te gaan, omdat berichten en filmpjes gemakkelijk gedeeld kunnen worden. Aandacht moet u echter wel verdienen; creativiteit valt op en is aanstekelijk. Het is belangrijk om vernieuwend en ludiek te zijn en op die manier socialmediagebruikers te verassen met uw filmpjes, berichtjes of andere content. Investeren in klantcontact en het opbouwen van een sterk online netwerk is een voorwaarde voor online succes. Laat u inspireren door succesvolle bedrijven online en houd uw concurrentie ook op social media in de gaten.

Adverteer op sociale media

Adverteren is niet alleen voor grote bedrijven, u kunt al adverteren met een klein budget. Met name voor lokale bedrijven is het erg makkelijk om te specificeren welke gebruikers een advertentie te zien krijgen, bijvoorbeeld gebruikers binnen een bepaalde leeftijdscategorie of woonachtig in een bepaalde gemeente. Hierdoor kunt u erg gericht en effectief adverteren. Sociale media zoals Facebook en LinkedIn geven u de mogelijkheid om een budget in te stellen. Dit zorgt ervoor dat uw advertenties automatisch worden gestopt wanneer u uw maximum bereikt hebt. Hierdoor houdt u uw kosten goed in de gaten en hoeft adverteren niet duur te zijn.

Meet uw succes

Worden de inspanningen van uw bedrijf op social media wel gewaardeerd? Bereikt u de doelgroep die u voor ogen heeft? Het meten van uw online succes is erg belangrijk voor het doen van eventuele aanpassingen in uw onlinemediastrategie. Dit hoeft uw bedrijf niets te kosten. Coosto, een populaire monitorsysteem voor social media, biedt naast een betaalde versie ook een gratis versie aan waarmee u direct inzicht kunt verkrijgen in relevante online conversaties. U kunt dan direct reageren op vragen, opmerkingen en/of klachten van (potentiële) klanten. De meeste socialmediakanalen bieden u bovendien eigen statistieken waarmee u gratis veel inzicht krijgt in o.a. bezoekersaantallen en de demografische kenmerken van uw bezoekers.

Vergoot uw bereik via Telefoonboek.nl

Wist u dat u op Telefoonboek.nl gratis uw links naar sociale media kunt toevoegen? Daarmee kunt u snel uw bereik vergroten! Een bedrijfsvermelding op Telefoonboek.nl heeft u al binnen enkele minuten aangemaakt. Heeft u vragen? Neem dan gerust contact op met onze servicedesk via het telefoonnummer 024 - 3555299. Wij helpen u graag.


Delen:



Reacties


Zoeken
Zoek