Menu

Social influencers inzetten voor uw marketing



Social influencers inzetten voor uw marketing

Er zijn steeds meer contentproducenten op het internet die duizenden tot wel miljoenen volgers hebben. Op deze manier bereiken zij dagelijks ontzettend veel mensen via social media als YouTube en Instagram. Het is een vernieuwende marketingtruc om veel mensen in één keer te bereiken. Maar hoe werkt influencer marketing nou echt en hoe wordt het goed ingezet? Places.nl zocht het voor u uit.

Wat is influencer marketing?

Een "influencer" is iemand die de emoties, meningen en het gedrag beïnvloedt van anderen door bijvoorbeeld de status of vakkennis van deze persoon. Bij influencer marketing wordt het bereik van deze persoon gebruikt om een product of dienst aan het licht te brengen. Als bedrijf zet u hierbij het bereik en de invloed van de influencer in.

De kracht van social influencers

Vroeger waren het vooral celebrities die invloed hadden op grote groepen mensen, maar met de opkomst van het internet zijn er tegenwoordig ook influencers bekend van sociale media. Met een groot aantal volgers op hun kanalen hebben zij een groot online bereik en invloed op hun volgers. Veel van deze influencers nemen ook zakelijke aanvragen aan waarbij zij een product of dienst promoten via hun kanalen. Marketingfacts schreef een artikel waarin vier voorbeelden van hoe en wanneer u influencer marketing het best kan inzetten naar voren komen.

Voordelen

Deze opkomende manier van marketing heeft verschillende voordelen. De social influencers hebben vaak een specifieke doelgroep waardoor uw boodschap via hen kanaal direct bij het gewenste publiek terecht komt. Daarnaast komt de boodschap betrouwbaar over doordat de influencers dagelijks contact hebben met hun volgers via de online kanalen. Ze komen vaak over als een gewoon persoon en daardoor wordt hun boodschap eerder voor waar aangenomen.

Let er echter wel op dat uw marketinguiting niet in streid is met de reclameregels zoals opgesteld door de Reclame Code Commissie. Ook voor het maken van reclame in vlogs geldt dat niet zomaaralle aanprijzende boodschappen kunnen worden uitgezonden. Voorkom dus dat u op de vingers getikt wordt, zoals Swiss Sense gebeurde na een promotiefilmpje van populaire vlogger Mascha Feoktistova.

Meer nieuws

Meer ondernemersnieuws en -tips lezen? Houd dan de Places blogpagina in de gaten. Zet u zelf al social influencers in? Laat het ons dan hieronder weten!


Delen:



Reacties


Zoeken
Zoek